De gids voor kantoorruimte huren: alle belangrijke termen op een rij

  • Door Joost Lansink
  • woensdag 28 augustus 2019

Zo.. je start je zoektocht naar een nieuwe kantoorruimte. Waarschijnlijk loop je direct tegen een aantal termen aan waarvan je denkt: 'wat betekent het precies?' Na het lezen van dit blog ben je op de hoogte van de definities van alle belangrijke termen die je tegenkomt in de jungle die 'de zoektocht naar kantoorruimte' heet. Althans, zo heet het als je deze gids niet leest.


Van kantoortuin en een flexibele huurtermijn tot een kantoorconcept en een Scandinavische kantoorinrichting. Maar ook bijvoorbeeld servicekosten, industriële kantoorpanden en incentives passeren de revue. Neem de voor jou relevante toelichtingen van de begrippen tot je en vergemakkelijk je zoektocht naar de geschikte kantoorruimte!

Bekijk de verschillende onderdelen van deze gids voor kantoorruimte huren en lees je in

We bouwen de definities van de termen logisch op. Hieronder een opsomming van de 7 verschillende onderdelen van dit informatieve blog. Neem alles in je op en verdiep je in alles wat van belang is in de kantorenmarkt, scroll naar de onderdelen waar jij graag meer over wilt weten of waar jouw kennis extra info kan gebruiken. Een ideale ondersteuning voor het huren huren van kantoorruimte!

  1. Type kantoorruimten (bijvoorbeeld kantoorkamer en vergaderruimte)
  2. Gebouwtypen (bedrijfsverzamelgebouw, business center en kantoorconcept)
  3. Kantoorstijlen (monumentaal, industrieel en modern-zakelijk)
  4. Huurinformatie (allerlei termen gerelateerd aan huurprijzen en -termijnen)
  5. Kantoorinrichting (van efficiënte kantoorinrichting tot flexibele kantoorinrichting)
  6. Belangrijke spelers in de kantorenmarkt (denk aan online makelaar, institutionele belegger en de huurkandidaat)
  7. Overig (incentives, waarborgsom, turn-key en courtage/fee)


In deze video zie je hoe simpel je kantoorruimte huurt door contact te zoeken met de vastgoedconsultants van SKEPP. Kantoorruimte huren was nog nooit zo simpel!

Kantoorkamer of werkplek? Lees welke type kantoorruimten er zijn

Kantoorruimte op maat, kantoorkamer, flexwerkplek... Zie jij door de bomen het bos nog? En dan heb je ook nog het fenomeen coworking space. Met onderstaande toelichtingen weet jij precies welk type kantoorruimte aansluit bij de wensen en eisen van jouw bedrijf, welke omvang je bedrijf ook heeft en op welke locatie je ook wilt huren. Succes!

(Grote) kantoorruimte op maat: kantoren en vloeren boven 100 m2

Een (grote) kantoorruimte op maat is een grotere kantoorruimte voor het mkb of multinationals. Van een kantoorruimte op maat spreekt men vaak bij ruimten vanaf 100 m2. Dit kan dus een afgesloten ruimte van 150 m2 zijn, maar ook een gehele vloer van pak 'm beet 750 m2. Let op: in kantorenland worden ook ruimten van boven de 100 m2 aangeduid als kantoorkamer of kantoorunit. Een eenduidige scheiding tussen een kantoorkamer en een kantoorruimte op maat is er niet, maar bovenstaande scheidslijn houden wij altijd aan.

kantoorruimte groot te huur in barneveldEen beter voorbeeld van een kantoorruimte op maat is er haast niet... Een grote oppervlakte en vele werkplekken. Locatie? Barneveld.

Kantoorkamer of kantoorunit: een eigen afgesloten kantoorruimte

Een kantoorkamer, ook wel kantoorunit genoemd, is een afgesloten kantoorruimte. Als je een bedrijf met minimaal 2 en maximaal 10 werknemers hebt, is dit het meest voorkomende type kantoorruimte huren. Je hebt je eigen, afgesloten plekje waar je met jouw bedrijf werkzaam bent.

Flexwerkplek: erg aantrekkelijk voor zzp'ers

Bij een flexwerkplek huur je een plek in de open ruimte waar ook andere flexwerkers gebruik van maken. Bovendien heb je geen vaste plek, het gaat onder het mom van 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. Zzp'ers maken vaak gebruik van een flexwerkplek. Het is het meest goedkope type kantoorruimte om te huren.

Werkplek: verzeker je van een vaste plek in de kantoortuin

Een werkplek is net iets anders dan een flexwerkplek (wordt hieronder toegelicht). Het verschil? Bij een werkplek heb je wél een vaste plek aan een bureau of desk. Echter werk je net als bij een flexwerkplek in een open ruimte, ook wel kantoortuin of coworking space genoemd. Deze termen worden verderop in deze gids toegelicht. Met een werkplek heb je meer zekerheid (want je hebt altijd plek!) dan een flexwerkplek, dus is dit de duurdere variant.

De SKEPP M2 kantoorruimte Calculator: bereken ook hoeveel m2 je nodig hebt!

Nu weet je waarschijnlijk welk type kantoorruimte je nodig hebt, maar weet je nog niet hoeveel m2 kantoorruimte je nodig hebt. Wij hebben de oplossing: de 'SKEPP M2 kantoorruimte Calculator'! Klik op onderstaande button, volg de stappen en je weet precies hoeveel m2 kantoorruimte je nodig hebt voor jouw bedrijf.


Bereken m2 kantoorruimte 

Kantoortuin of coworking space: (flex)werken met meerdere ondernemers

Een open ruimte waarin je een (flex)werkplek huurt. Je werkt hier met andere ondernemers en professionals. Tegenwoordig wordt een kantoortuin steeds vaker omschreven als coworking space. Een hippere term, die beter past anno 2018.

Vergaderruimte... Precies zoals je het zegt!

Tja, behoeft deze term verdere uitleg? Het woord zegt het natuurlijk al, echter zijn er grote verschillen tussen vergaderruimten. Het verschil zit met name in de hoeveelheid personen de ruimte biedt en de inrichting ervan. Een moderne vergaderruimte stimuleert een efficiënte vergadering, zo is de algemene mening. Bij het huren van kantoorruimte in business centers en kantoorconcepten (zie verderop in deze gids) zijn vaak vergaderruimten te huur of maak je er gratis gebruik van. 

vergaderen in verschillende stijlenJe hebt vergaderruimten en je hebt vergaderruimten. In deze afbeelding een greep uit gave vergaderruimten in verschillende kantoorpanden in Nederland.

Gebouwtypen - een kantoorconcept, business center of bedrijfsverzamelgebouw

De keuze is reuze... De keuze voor een gebouwtype hangt af van je budget, de locatie waar je wilt huren maar ook de luxe en ontzorging die je wenst op kantoor. Huur een kantoorruimte in een kantoorconcept, business center of bedrijfsverzamelgebouw dat past bij jouw budget, aansluit bij je gewenste kantoorlocatie en die jouw gevraagde luxe biedt. Eigenlijk is het zo simpel!

Kantoorconcept: ervaar de luxe van een vijfsterrenhotel

Kantoorruimte huren in een kantoorconcept is als in een vijfsterrenhotel. Allerlei faciliteiten en services, een inspirerende werkomgeving, een indrukwekkend design en een hechte community. Vaak is er zelfs een restaurant aanwezig. In vergelijking met een bedrijfsverzamelgebouw en een business center, is het kantoorconcept de duurste, maar zeker ook de meest luxe, variant. De keuze is aan jou! Een inspirerend kantoorconcept vind je aan de Anthony Fokkerweg 1 in Amsterdam De Schinkel. Doe een VR Tour en zie de mogelijkheden om kantoorruimte te huren!

Business center: richt je op je core business

Een tikkeltje minder luxe dan kantoorruimte huren in een kantoorconcept: een business center. Meestal zijn de kantoren gemeubileerd, is er vergaderruimte aanwezig en maak je gebruik van een uitgebreid servicepakket. Bijvoorbeeld de receptionisten kunnen ondersteunen bij secretariële werkzaamheden. Je richt je in een business center op je core business.

Bedrijfsverzamelgebouw: vaak erg goed bereikbaar nabij snelwegen

Simpel gezegd: een kantoorpand met daarin meerdere huurders. Veelal startende bedrijven en (middel)grote bedrijven zien de voordelen van dit gebouwtype. Echter blijkt dat bedrijfsverzamelgebouwen de laatste 10 jaar enorm aan populariteit winnen. Het ligt vaak op een goed bereikbare locatie nabij snelwegen. In een bedrijfsverzamelgebouw geniet je van minder luxe qua services en voorzieningen dan in een business center of kantoorconcept. Maar, huren in een bedrijfsverzamelgebouw is weer goedkoper dan in een business center of kantoorconcept.

Meer informatie? Lees ons informatieve blog: 'Bedrijfsverzamelgebouw of business center'? Zo bepaal je de beste plek om kantoorruimte te huren'!

Kantoorstijlen - van monumentaal tot modern-zakelijk

Ook niet onbelangrijk: welke kantoorstijl prefereer jij in jouw kantoorruimte? Mogelijkheden genoeg! Voor de 'liefhebbers' van het huren aan de welbekende Grachtengordel in Amsterdam, adviseren we een monumentaal kantoor, terwijl een internationaal opererende organisatie in pak 'm beet Eindhoven wellicht de voorkeur geeft aan een modern-zakelijk kantoorgebouw.

Grachtenpanden/monumentale kantoorgebouwen: veelal te vinden in hartje Amsterdam

We kunnen ons voorstellen dat een combinatie van deze twee stijlen gefronsde wenkbrouwen oplevert, anderzijds verwachten we dat ook een heel aantal mensen instemmend zal knikken. Een grachtenpand is namelijk vaak ook een monumentaal gebouw. Echter gaat het andersom niet altijd op, maar toch... Smalle voorgevels, een hijsinstallatie en ornamenten. Maar ook glas-in-loodramen en een statige, grote trap in de centrale hal. Allemaal kenmerken die duiden op een grachtenpand en/of een monumentaal pand.


Een prachtig grachtenpand aan de Herengracht 280 in Amsterdam, waar kantoorruimte beschikbaar is. De monumentale aspecten zijn gecombineerd met eigentijdse werkplekken.

Industriële kantoorpanden: bijvoorbeeld een URBAN-kantoorruimte

Kenmerken van een industriële kantoorruimte: gietbetonnen vloer, geen systeemplafonds en her en der vintage kantooritems. En zie daar een industriële look & feel. De laatste pak 'm beet 5 jaar wint het enorm aan populariteit. Een voorbeeld: de URBAN-kantoorruimte van Officeplanner. Hierover meer, verderop in deze gids onder het kopje 'Kantoorinrichting: volg jij vele bedrijven door te kiezen voor een flexibele inrichting?' Stay tuned!

Modern-zakelijke kantoorpanden: gestoffeerd, gemeubileerd en strak

Gestoffeerde en gemeubileerde kantoren, een strakke aankleding en sfeer dat een en al professionaliteit uitademt. Kortweg, een toelichting wat een modern-zakelijk kantoorpand is. Bijvoorbeeld op de Amsterdamse Zuidas vind je veel van dit soort kantoorruimten. Een corporate uitstraling waar je graag gasten ontvangt.


Loop virtueel door het modern-zakelijke kantoorpand aan het Gustav Mahlerplein 2 in Amsterdam Zuidas met deze VR tour. Net alsof je écht door het kantoor op de Zuidas loopt...

Huurinformatie hoe zit het met de huurprijzen en -termijnen?

Bij het huren komt vanzelfsprekend ook de huurprijs om de hoek kijken. Echter zijn er verschillende type huurprijzen, die hieronder worden toegelicht. Goed om dat onderscheid in gedachten te houden en geen verschillende type huurprijzen met elkaar te vergelijken. En ook het kiezen van de juiste huurtermijn voor jouw kantoorruimte is erg belangrijk. Kies jij, net als vele bedrijven tegenwoordig, voor een flexibele huurtermijn?

Belasting op gehuurde kantoorruimte: profiteer van btw belaste huur

Meestal wordt geen belasting gerekend over gehuurde kantoorruimte. Het kan voordelig zijn om met de verhuurder in overleg te gaan om btw belast te gaan huren. Voordeel: je kan de huur aftrekken als voorbelasting. Indirect bespaar je hiermee geld. We kunnen ons voorstellen dat dit nogal kort door de bocht is.

Meer informatie over het profiteren van btw belaste huur? Dan verwijzen we door naar het blog 'Zo profiteer je als huurder van btw belaste huur van kantoorruimte'.

Huurprijs per m2 per jaar: in jargon vaak ook wel 'kale' huurprijs genoemd

Kantoorruimten op maat worden vaak gecommuniceerd in een huurprijs per m2 per jaar. Prijzen in de Nederlandse kantorenmarkt liggen vaak tussen de €80,- en €300,- per m2 per jaar. Een huurprijs per m2 per jaar kan getypeerd worden als een 'kale' huurprijs. Dat wil zeggen dat er nog servicekosten bovenop komen.

Maandelijkse huurprijs kantoorkamer/kantoorunit: vaak een all-in prijs

Dit betreft een vast maandelijks bedrag zoals overeengekomen in het huurcontract. Je kunt in je eentje in een kantoorkamer van 50 m2 zitten, maar ook met 8 personen. Die keuze maak je uiteraard zelf. Het betreft vaak, in tegenstelling tot een huurprijs per m2 per jaar, een all-in huurprijs. Het kan echter ook zo zijn dat je een prijs per werkplek per maand betaalt, in dat geval maakt het wel degelijk uit met hoeveel personen je in een kantoorkamer of kantoorunit werkt. De kantoorkamer wordt duurder naarmate je met meer mensen in deze kantoorruimte werkt.

biljart tafelvoetbal op kantoorTussen alle serieuze zaken is het natuurlijk ook belangrijk om te ontspannen op kantoor. Houd hier ook rekening mee in je zoektocht naar kantoorruimte!

All-in huurprijs: servicekosten inbegrepen in de huurprijs

Deze huurprijs wordt vaak toegepast voor het huren van een werkplek, flexplek, kantoorkamer of kantoorunit. Een all-in huurprijs omvat de huur van een plek of ruimte, gas/water/elektriciteit, de afvalstoffenheffing en schoonmaak. Waar de servicekosten bij een huurprijs per m2 per jaar nog bovenop de prijs komen, zitten deze kosten (veelal) bij in een all-in huurprijs. Het kan ook voorkomen dat zelfs de kosten voor het gebruik van vergaderruimten, internet, telefonie, parkeerruimte en lunch bij de prijs inbegrepen zit.

Servicekosten: bijvoorbeeld de vergoeding voor gas, water en licht

Het verschil tussen een 'kale' huurprijs en een all-in huurprijs: de servicekosten. Gas, water en licht maar ook afvalstoffenheffing, schoonmaak en andere services en voorzieningen (zie hierboven bij het kopje 'all-in huurprijs') kunnen hieronder vallen. In het huurvoorstel dat alles expliciet beschreven. Staat het niet beschreven? Vraag de verhuurder het op te nemen in het huurcontract.

Huurcontract: alle overeengekomen afspraken omtrent de huur

Precies wat je je er bij voorstelt waarschijnlijk, een contract met daarin alle voorwaarden, afspraken, bedragen, termijnen, een borg, eventuele sleutelcontracten, huisregels en aanverwanten. Het document dat de overeenkomst tussen huurder en verhuurder omtrent de huur van kantoorruimte vastlegt, dat is het huurcontract.

Huurtermijn: kies je voor een flexibele duur?

Wat in het huurcontract onder andere te vinden is, is natuurlijk de huurtermijn. De een huurt flexibel, de ander gaat voor de meest voordelige termijn. Flexibel huren is anno 2018 de meest gekozen optie. Je zit niet lang vast aan een huurcontract en kunt verkassen of uitbreiden bij groei van je bedrijf. Wil je liever voordelig huren? Dan geldt een periode van een aantal jaren als beste oplossing. De combi flexibel en voordelig huren is ook erg in trek, denk hierbij aan (in eerste instantie) 1 jaar huren.

Benieuwd hoe je kunt besparen op de huurprijs? Lees dan onze gratis (!) whitepaper 'Zo bespaar je op huurkosten van kantoorruimte' en begin direct met profiteren!

Kantoorinrichting: volg jij vele bedrijven door te kiezen voor een flexibele inrichting?

Jaja, ook dit komt aan bod. Natuurlijk bereik je inmiddels bijna het eind van de jungle als je hierover na gaat denken. Tenzij je de kantoorinrichting uit gaat besteden, dan kun je hier beter zo vroeg mogelijk over nadenken. Het uitbesteden van de inrichting is iets dat we absoluut adviseren als je op zoek bent naar kantoorruimte.

Onze tip: bekijk de mogelijkheden van Officeplanner! Laat je ontzorgen op het gebied van kantoorinrichting, zodat jouw bedrijf geen afleiding heeft en zich kan richten op de core business. 

Creatieve kantoorinrichting: Wibautstraat 131D in Amsterdam als het perfecte voorbeeld

Een sprankje creativiteit of creativiteit als basis van de kantoorruimte. Die keuze moet ieder bedrijf zelf maken, natuurlijk… Maar wanneer is het een creatieve kantoorinrichting? Bijvoorbeeld als veel en opvallende kleuren gebruikt worden. De kleur oranje is hier een mooi voorbeeld van. Maar ook een fiets aan de muur kan een aspect zijn. Met name de combinatie creëert creativiteit. Als je een creatieve kantoorinrichting wilt typeren, laat dan de foto van het kantoor aan de Wibautstraat 131D in Amsterdam Oost zien en iedereen weet wat je bedoelt.

creatieve kantoorruimte amsterdam centrum fiets muurCreatiever dan creatief: deze kantoorruimte in het kantoorpand aan de Wibautstraat in onze hoofdstad.

Efficiënte kantoorinrichting: ruimte voor verschillende werkvormen

Een goede indeling van de kantoorruimte moet niet onderschat worden. Als rekening wordt gehouden met alles waaraan men behoefte heeft op kantoor, dan wordt een efficiënte kantoorinrichting gecreëerd. Denk hierbij aan concentratieplekken, ruimte om te ontspannen, vergaderruimte en plekken voor informele praatjes. Afwisseling tussen staand en zittend werken en af en toe werken in een loungeruimte zijn ook kenmerken van een efficiënte kantoorruimte. Het stimuleert de gezondheid van de professionals en het verhoogt de productiviteit.

Scandinavische kantoorinrichting: een open kantoor met minimalistisch karakter

Een Scandinavische inrichting van de kantoorruimte is gemakkelijk te herkennen. Er heerst een minimalistische en simplistische sfeer, kalme en neutrale tinten domineren het kleurpallet en een strak lijnenspel mag ook niet ontbreken. De nadruk ligt op ruimte en het kantoor is vaak open. Vaak maakt bijzonder kantoormeubilair het geheel af.

Industriële kantoorinrichting: stoer, robuust design met neutrale kleuren

Een industriële look van je kantoorruimte, het komt steeds meer en meer voor. Was het tijden ouderwets, is het inmiddels aan een tweede jeugd begonnen. Een stoer en robuust design met een gietbetonnen vloer en een openliggend plafond, waardoor hoogte wordt gecreëerd en waarmee je de verschillende leidingen ziet. Neutrale kleuren als wit en zwart, ruwe materialen van beton of metaal en elementen uit oude fabriekspanden als eyecatchers van een industriële kantoorinrichting. Iets voor in jouw kantoorruimte?

kantoormeubilair in jouw kantoorBij het kiezen van de kantoorinrichting, komt ook de keuze voor meubilair aan bod. Kies je in jouw vergaderruimte voor de stoelen links- of rechtsboven. En welke 'bureaustoel' van de onderste 3 kies je?

Flexibele kantoorinrichting: doe je voordeel met onze handige tips!

Flexibele kantoorinrichtingen kenmerken zich door ook ruimte te bieden aan plekken om te ontspannen. Denk hierbij aan een loungeruimte. Dit alles om je meer thuis te voelen op kantoor. Bijkomend voordeel: verhoging van de productiviteit. Maar ook ruimte voor een overleg of een belletje kunnen onderdeel zijn van een flexibele kantoorruimte. Met ons blog '9 niet te missen tips voor een flexibele kantoorinrichting' geef jij jouw kantoorruimte ook een 'flexibiliteit-boost'.

Officeplanner... Onze gratis kantoorinrichtingtip!

Een inspirerend inrichtingsconcept dat een en al flexibiliteit typeert. Als je een 100% flexibele kantoorinrichting wilt, doe je er goed aan om naar Officeplanner te kijken. Het ergonomische en duurzame meubilair is binnen 1 week gereed op locatie. Bovendien kun je gemakkelijk meubels 'bij bestellen' of 'terug schalen'. Ideaal als je weet dat je bedrijf gaat groeien of krimpen, om welke reden dan ook. Met Officeplanner creëer je ook nog eens een hippe omgeving en je vindt er alles waaraan je behoefte hebt op kantoor. Het inrichtingsconcept bestaat uit 2 stijlen: URBAN en CITY.

Belangrijke spelers in de kantorenmarkt - makelaar, belegger, verhuurder

Oké, we geven toe dat 'belangrijke spelers' wat vaag klinkt. Maar toch is het ook wel weer logisch... Denk aan de huurkandidaat, (online) makelaar en particuliere verhuurder. Scroll naar hetgeen voor jou nog onduidelijk is of wat jouw interesse wekt. De eerste had je ongetwijfeld zelf ook in kunnen vullen, maar deze mag niet missen in een rijtje met andere 'belangrijke spelers'.

Huurkandidaat: degene die op zoek is naar kantoorruimte

Dat ben jij!

Online makelaar of online broker: 'helpdesk' bij het vinden van kantoorruimte

Een online makelaar, ook wel online broker genoemd, brengt de eisen en wensen van een huurkandidaat in kaart en gaat op zoek naar kantoorlocaties die daarop aansluiten. De online makelaar werkt gratis voor huurkandidaten en heeft afspraken met institutionele beleggers en particuliere verhuurders, waardoor online makelaars geld verdienen. Met de gratis vergelijkingswebsite van SKEPP bekijk en vergelijk je kantoorruimte, de vastgoedconsultants ondersteunen je verder in de zoektocht en vervolgens vind je, na enkele rondleidingen, de geschikte kantoorruimte voor je bedrijf.

Bedrijfsmakelaar, ook wel 'traditionele' makelaar

Simpelweg de traditionele makelaars. Het verschil zit 'm in het volgende: een online makelaar gaat op basis van jouw eisen en wensen te werk, terwijl een bedrijfsmakelaar in de meeste gevallen interesse tonen in een specifiek kantoor. Hier kunnen aanhuur-kosten aan verbonden zijn.

Institutionele belegger: fondsen en bedrijven die geld beleggen

Dit zijn fondsen en bedrijven die, vanwege de aard van hun branche, geld willen beleggen in kantorenvastgoed. Zij zijn er op gericht om een bepaalde ROI (Return on Investment) te behalen. Vaak hebben deze bedrijven veel kennis van de markt, ontvang je van hen een marktconforme huurprijs en zijn de huurcontracten goed geregeld.

Particuliere verhuurder: beheren kantoorpanden en verhuren het

Deze verhuurders hebben één of enkele eigen kantoorpanden en verhuren de kantoorruimten zelf. Particuliere verhuurders hebben vaak een grote mate in flexibiliteit omdat zij geen aandeelhoudersstructuur hebben. Ook werken zij niet met vastgoedfondsen of portfolio's die zij willen verkopen.

Gustav Mahlerlaan 1212 5182

De uitstraling van de buitenkant van kantoorpanden kan ook een aspect zijn waarin je tijdens het zoeken naar kantoorruimte rekening mee houdt. Zoals je ziet, zit er veel verschil in!

Overig - van incentives tot turn-key en van waarborgsom tot courtage

Een opsomming van termen die simpelweg niet pasten in de andere 6 categorieën. Ondanks dat zijn het wel belangrijke begrippen die veel voorkomen in de kantorenmarkt en die zeker het verdiepen waard zijn als je op zoek gaat naar een nieuwe kantoorruimte. 

Incentives, voorbeelden: huurvrije maand of gratis parkeren

Verhuurders geven je niet graag korting op de huurprijs. Ze geven je liever een incentive, kortom een andere 'prikkel voor jou' om toch voor het kantoor van de verhuurder te kiezen. De reden dat zij dat doen, heeft te maken met de financiële waardering van kantoorpanden. Incentives die vaak worden gegeven door een verhuurder van kantoorruimte zijn: 1 maand huurvrij, parkeerplekken, gratis gebruik van de vergaderruimte(n), het plaatsen van een extra wand en een compleet nieuw interieur. Let op: krijg geen valse verwachtingen. Het hangt af van de onderhandeling over de huurprijs en de voorwaarden en is zeker geen zekerheid dat je incentives krijgt. Lees hier meer over in ons blog 'Succesvol onderhandelen over de huurvoorwaarden doe je zo'.

Waarborgsom: een stukje zekerheid voor de verhuurder

In het huurcontract is bijna altijd een waarborgsom opgenomen. Afhankelijk van de lengte van het huurcontract kan de waarborgsom 1, 2 of 3 maanden huur omvatten. Voor de verhuurder geeft dit zekerheid omtrent de liquiditeit van je bedrijf.

Turn-key: precies zoals je het (waarschijnlijk) verwacht...

Jouw te huren kantoorruimte of werkplek wordt turn-key opgeleverd. Kortom, je draait de sleutel om, opent de laptop en begint lekker met werken! Alles staat namelijk al klaar: je bureau, stoel en eventuele extra's.

Courtage of fee: kosten van verhuurders, eigenaren en operators aan brokers

Een online makelaar krijgt een vergoeding vanuit de verhuurder wanneer jij kantoorruimte gaat huren via de online makelaar. Zo houdt SKEPP de service voor huurkandidaten gratis. Aan de andere kant hebben SKEPP en de huurkandidaat een gemeenschappelijk belang, namelijk een gave kantoorruimte vinden voor jou! Jij vindt dan namelijk het ideale kantoor tegen de beste huurprijs en wij krijgen hiervoor een vergoeding vanuit de verhuurder. Win-win!

Profiteer aan het eind van deze gids nog van de tips van Richard Boekhorst, franchise ondernemer van Olympia Uitzendbureau. Hij huurt een nieuwe kantoorruimte met behulp van SKEPP en rondde succesvol de zoektocht naar kantoorruimte af. 

Dit was de gids voor kantoorruimte huren... Toch nog vragen? Neem direct contact op!

We begonnen bij type kantoorruimten en eindigden met het onderdeel 'overig', de gids is aan het eind beland en jij bent hopelijk volledig op de hoogte van de meest uiteenlopende begrippen gerelateerd aan kantoorruimte huren. Ja? Top, succes met de verdere zoektocht. Laat ons je adviseren en vind je droomkantoor!

Niet geheel op de hoogte? Geen enkel probleem, onze gecertificeerde vastgoedconsultants zijn op maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 uur bereikbaar en op vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Neem direct contact op en laat je openstaande vragen alsnog beantwoorden en start of ga verder met je zoektocht naar kantoorruimte!


Neem contact op!

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure