Met deze 6 tips vind jij jouw ideale kantoor

  • Door Zoë Koedam
  • maandag 7 juni 2021

Groeit jouw bedrijf, ben je toe aan een andere bedrijfslocatie of staat er een nieuwe vestiging op de planning? Dan kan het vinden van een nieuwe kantoorruimte best lastig zijn. Voor je een beslissing kan nemen, moeten er een aantal knopen doorgehakt worden. Denk aan de locatie van het kantoor, hoeveel vierkante meters je nodig hebt, jouw budget en nog veel meer. Het zijn allemaal vragen, waar je het antwoord niet gelijk op hebt. Maar geen paniek! Met de tips in deze blog vind jij binnen no-time de ideale kantoorruimte voor jouw bedrijf.


Tip 1: Bepaal je budget

Een budget; iedereen heeft er mee te maken. De beste kantoorlocatie moet natuurlijk wel binnen je budget passen. Vaak huur je met een ruimer budget een luxer of groter kantoor. Kan je dan geen geschikte kantoorruimte vinden met een krapper budget? Tuurlijk wel! Alleen moet je soms iets creatiever zijn om alles uit je budget te halen. Kies bijvoorbeeld voor een kantoor waar je gebruik maakt van gemeenschappelijke faciliteiten en services. Hierdoor deel je de kosten met andere bedrijven. Ideaal, toch?

Tip 2: Waar wil jij jouw kantoorruimte huren?

Is het budget vastgesteld? Dan is het tijd om de locatie van jouw kantoor te kiezen. In welke stad of in welk dorp wil jij jouw kantoor vestigen? Hou je van een bruisende stad of werk je liever op een rustige locatie. Ook moet het kantoorpand voor iedereen goed bereikbaar zijn. Houdt hierbij niet alleen rekening met de snelwegen rondom jouw kantoor, maar ook met het openbaar vervoer. Zijn er genoeg bushaltes vlakbij het kantoor? En is er een treinstation in de buurt? Zorg daarom dat je op al deze vragen antwoord kunt geven.


Vind de perfecte locatie voor jouw kantoor

Weena 750 4761Werk jij graag in een drukke stad of vestig jij je liever op een rustige locatie

Tip 3: Hoeveel vierkante meter heb je nodig?

Heb je de perfecte locatie voor jouw kantoor gevonden? Bekijk dan hoe groot de kantoorruimte moet zijn. Huur je een kantoor voor 2 personen? Dan heb je vaak aan 14 m2 al genoeg. Maar als je een kantoor wilt huren voor 60 personen, dan heb je aan 420 m2 toch te weinig ruimte. Houd daarom 7 m2 t/m 12 m2 aan per persoon. Zo weet je zeker dat jouw kantoor groot genoeg is en jouw team voldoende beweegruimte heeft. Wil je zeker weten hoeveel vierkante meter je nodig hebt? Bereken het in deze blog met de SKEPP m2 kantoorruimte calculator!


Bereken m2 kantoorruimte

Tip 4: Welke voorzieningen mogen niet ontbreken volgens jou?

Faciliteiten als gas, water en licht, WiFi en schoonmaak zijn in 2021 gebruikelijk bij het huren van een kantoor. Naast deze services zijn er nog andere voorzieningen die optioneel zijn binnen een kantoorpand. Hieronder worden een aantal faciliteiten besproken. Over welke onderstaande voorzieningen moet een kantoorruimte beschikken volgens jou?

Restaurant6Ga jij voor een minimalistische pantry of kies je voor een bedrijfsrestaurant?

✅ Catering

Een simpele pantry op kantoor is onmisbaar. Plaats een koelkast, vaatwasser, magnetron, waterkoker en een koffiezetapparaat in de pantry. Hierdoor kan het team zichzelf voorzien van eten en drinken. Ben jij een echte koffieliefhebber? Kies dan voor een aparte koffiecorner. Zorg daarnaast voor een kantine. Hier kan je team gezamenlijk lunchen en informeel bijkletsen.

✅ Receptie

Ook de aanwezigheid van een receptie is een veelvoorkomende voorziening in een kantoorpand. Voor de receptie is er keuze uit een bemande receptie of een digitale receptie. Een bemande receptie kan meer taken uitvoeren dan een digitale receptie. Niet alleen worden de gasten ontvangen, maar ook wordt de telefoon beantwoord en de post verwerkt. Voor welk soort receptie kies jij?

Digitale receptieEen digitale receptie bespaart op (loon)kosten op de lange termijn

✅ Parkeergelegenheid

Een parkeerruimte voor je eigen team is geen overbodige luxe. Veel werknemers komen met de auto naar werk en hebben geen zin om lang te zoeken naar een parkeerplaats. Maar ook voor (potentiële) klanten en andere bezoekers is het handig om een parkeerplek bij het kantoorpand te hebben. Bij de meeste kantoorgebouwen vind je parkeerplaatsen rondom het gebouw. Is dit niet het geval? Bekijk dan van te voren of het parkeren gratis of betaald is.

✅ Extra ruimtes

In veel kantoorruimtes maak je gebruik van gedeelde vergaderruimten, bel ruimtes of concentratieruimtes. Al deze ruimtes zorgen ervoor dat iedereen ongestoord zijn werk kan doen. Daarnaast verbeteren veel van deze ruimten de productiviteit. Ideaal, toch? Welke extra ruimtes mogen niet missen volgens jou?

FFH7553In gezamenlijke ruimtes ontmoet je veel nieuwe mensen

Tip 5: Kies een kantoorstijl die bij jouw bedrijf past

Jouw kantoor moet aansluiten bij je bedrijf, toch? Zorg daarom dat jouw kantoorinrichting past bij het DNA van jouw bedrijf. De juiste inrichting op kantoor zorgt voor een prettige werksfeer en motiveert jouw team. Kies voor een kantoorstijl die aansluit bij de behoeften van je team. Want, jouw medewerkers staan centraal! Weet je nog niet zo goed welke kantoorinrichting je moet kiezen? Lees dan snel deze blog en kies de kantoorstijl die bij jou past!

Vleutensevaart 100 Utrecht 5 1Ga je voor een industriële kantoorinrichting of past een moderne kantoorinrichting meer bij jouw bedrijf?

Tip 6: Richt jouw kantoor in

Als laatste komt de inrichting van jouw kantoor aan bod. Een strakke en traditionele kantoorinrichting is niet meer van deze tijd. Zorg daarom dat jouw kantoor aantrekkelijk en inspirerend wordt ingericht. Zo houdt jij je personeel tevreden en bruist jouw kantoor van creativiteit. Bekijk onze webshop en laat je inspireren! Weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Dat is geen probleem. Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag!


Bekijk al ons kantoormeubilair!

De kantoorinrichting na corona

Na corona zullen we afwisselend thuiswerken en werken op kantoor. In de toekomst krijgt het kantoor hierdoor een andere functie. Het kantoor wordt een belangrijke ontmoetingsplek. Richt jouw kantoor daarom in op basis van de 4 C’s; Connect, Cowork, Conference en Concentrate. Met de New Work kantoorinrichting kan iedereen fijn werken op kantoor. Met deze inrichting wordt jouw team productiever en creatiever en stimuleer je ook nog eens de werksfeer. Dat klinkt goed, toch? Wil je meer informatie over de inrichting op basis van de 4 verschillende werkzones? Bekijk dan de gratis New Work brochure!


Download gratis de New Work brochure

 

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure