Eén van de factoren waar je ook rekening mee dient te houden tijdens het zoeken naar een geschikte kantoorlocatie voor je nieuwe kantoorruimte, is het type kantoorlocatie. Nu zien we je al denken: “Hoe bedoel je type kantoorlocatie?”. Elk type kantoorlocatie geniet namelijk van zijn eigen mix van voordelen en nadelen. Het ene type sluit dus beter aan bij je bedrijf dan het andere type.
Elke kantoorlocatie beschikt over een unieke mix van voor- en nadelen.
Zo kun je kiezen voor een kantoorlocatie in de Randstad. De Randstad bevindt zich in het westen en midden van Nederland en bevat het gebied rondom onder andere de steden Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Amersfoort en Hilversum. Door te kiezen voor een kantoorlocatie in de Randstad, kan je bedrijf meeliften op onder andere de kennis-overflow die ontstaat door alle (inter)nationale bedrijven die in het gebied gevestigd zijn.
Echter kunnen de huurprijzen in de Randstad aardig oplopen. Om wel te kunnen profiteren van de voordelen van het gebied, maar niet maandelijks de hoofdprijs te betalen, kun je kiezen voor een kantoorlocatie in een satellietstad. Een satellietstad is een stad die grenst aan één van de grote steden en waar je wel geniet van alle pluspunten en voordelen van de grote stad, maar niet teveel betaalt voor een kantoorruimte.
Meer weten over satellietsteden? Lees onze whitepaper!
Naast de kennis-overflow geniet je ook van andere voordelen als je voor een bepaald type kantoorlocatie kiest voor je nieuwe kantoorruimte. Elke kantoorlocatie heeft namelijk een unieke aantrekkingskracht voor verschillende sectoren. Zo vind je op de Zuidas in Amsterdam voornamelijk zakelijke bedrijven en vestigen tech-bedrijven zich juist graag in Eindhoven.
Zo kun je in Eindhoven een kantoorruimte huren aan Lichttoren 32. Dit kantoorpand is niet alleen centraal gelegen, het kantoorpand ligt namelijk in het centrum van Eindhoven, maar wordt ook omgeven door grote technische spelers in de markt, zoals Philips. Heb jij jouw nieuwe kantoorruimte gevonden?
Dit is één van de kantoorruimtes die je aan Lichttoren 32 in Eindhoven vindt. Verschillende prijzen voor verschillende kantoorlocaties
Natuurlijk wil jij bij het kiezen van een nieuwe kantoorruimte op een nieuwe kantoorlocatie rekening houden met de huurprijs. Iedereen weet dat je voor een kantoorruimte in het centrum van Amsterdam veel meer betaalt dan voor een kantoorruimte in Dordrecht. Om het overzichtelijk te houden, hebben wij van verschillende steden alle stadsdelen en de verschillende huurprijzen uitgelicht. Zo kan jij goed geïnformeerd een keuze maken voor een kantoorlocatie, door het lezen van deze whitepapers:
Laat een kantoorlocatie je helpen bij het werven van personeel
Een mooie kantoorruimte op een bepaalde kantoorlocatie kan je ook helpen bij het vinden van personeel. Als je namelijk kiest voor een kantoorlocatie bij een hogeschool of universiteit, creëer je naamsbekendheid bij de studenten die aan deze hogeschool of universiteit studeren. Omdat je je dicht bij de kennisbron bevindt, kun je gemakkelijker studenten inschakelen voor projecten en nieuw personeel vinden.
Je ideale kantoorlocatie gevonden? Dit zijn de volgende stappen!
Na het vaststellen van je ideale kantoorlocatie en het vinden van een mooie kantoorruimte, denk je natuurlijk dat je er al bent en gelijk aan het werk kunt. Echter zul je ook na moeten denken over de kantoorinrichting. De meeste kantoorpanden worden namelijk casco of gestoffeerd opgeleverd, waardoor je zelf voor een kantoorinrichting moet zorgen.
Wil je hier liever geen tijd aan kwijt zijn of alle zorg uit handen geven? Schakel dan de hulp in van onze Spatial Designer en Officeplanner. Met Officeplanner richt je namelijk gemakkelijk en online je kantoorruimte in. Bovendien kan onze Spatial Designer ook een advies op maat ontwerpen.
Ook kun je kiezen voor de producten van Officekit, waarmee je niet alleen jezelf als verhuurder ontzorgt, maar ook een hoger servicelevel aan je medewerkers biedt. Bij de producten van Officekit moet je namelijk denken aan Smart Locks (die met je telefoon te openen zijn via Bluetooth), een digitale receptie of een mooie lunch- of koffiemeubel.
Kies jij in je nieuwe kantoorruimte voor een digitale receptie? Schakel de experts van SKEPP in!
Wil jij graag hulp bij het vinden van de perfecte kantoorlocatie of heb je vragen over Officeplanner? Neem gerust contact op met één van onze vastgoedconsultants en zij zullen hun best doen om je zo goed mogelijk te helpen. Wie weet werk jij volgende maand al vanuit je nieuwe kantoorruimte op de ideale kantoorlocatie!
Neem contact op!