Hoe een kantoorruimte helpt bij vinden van personeel

  • Door Madée Reinerink
  • woensdag 29 mei 2019

Heb jij al maandenlang onderbezetting aan personeel binnen jouw kantoorruimte? De geschikte persoon vinden voor een functie kan lastig zijn, maar nog lastiger is potentiële werknemers enthousiast maken voor jouw bedrijf! Hierom hebben we voor jouw bedrijf 6 redenen opgesomd hoe een kantoorruimte jou helpt bij het vinden van personeel.


Door de economische groei zijn er vele vacatures vrij, dit zorgt ervoor dat werkzoekenden veel keuze hebben. Het is dus belangrijk om je als bedrijf te onderscheiden tussen de vele bedrijven, dit door een kantoorruimte te hebben waar sollicitanten versteld staan en niet kunnen wachten om bij jouw bedrijf aan de slag te gaan! Lees snel verder voor de 6 redenen hoe jouw kantoorruimte helpt bij het vinden van personeel.

Zorg voor een kantoorruimte waar sollicitanten versteld  van staan en niet kunnen wachten om bij jouw bedrijf aan de slag te gaan.

Denk na over de kantoorlocatie

De locatie van jouw bedrijf speelt een belangrijke rol voor potentiële werknemers. Belangrijk voor het werven van personeel is natuurlijk een gunstige kantoorlocatie, maar hoe vind je nou de perfecte kantoorlocatie? Ga bij jouw werknemers na of ze dagelijks naar het werk reizen per auto of met het openbaar vervoer. Reizen de meeste werknemers met de auto? Zorg dan dat jij je kantoorruimte vestigt vlakbij de snelweg. Maken ze juist gebruik van het openbaar vervoer, kies dan een kantoorruimte vlakbij het treinstation of bij een bushalte met verschillende verbindingen.

Kantoorruimte huren bij SKEPP Bepaal welke kantoorlocatie aantrekkelijk is voor potentiële werknemers.

Mocht je de perfecte kantoorlocatie voor jouw bedrijf al gevonden hebben, maar is deze niet gunstig gelegen? Maak het dan alsnog voor potentiële werknemers zo gunstig mogelijk door bijvoorbeeld een royale reiskostenvergoeding aan te bieden. Zo probeer jij je personeel zo veel mogelijk tegemoet te komen!

 Jonge studenten zijn de toekomst.

Het is niet de eerste optie waar je aan denkt, maar zeker het overwegen waard is een kantoorruimte bij een hogeschool of universiteit. Jonge studenten zijn namelijk de toekomst. Het biedt daarnaast vele voordelen voor jouw organisatie. Denk aan dat studenten niet hoeven te verhuizen wanneer ze na het afstuderen bij jouw bedrijf aan de slag gaan. Lees alle voordelen in het blog: ‘Een kantoorruimte huren dichtbij een hogeschool of universiteit, doe er je voordeel mee’.

Een flitsende kantoorinrichting

Hoe kun je een betere eerste indruk achterlaten dan met je kantoorinrichting? Datgene wat jij als bedrijf wilt uitstralen kun jij doortrekken naar de inrichting van jouw kantoorruimte. Richt de kantoorinrichting in waar jij als bedrijf voor wilt staan. Staat jouw bedrijf voor een moderne onderneming? Kies dan ook voor een moderne kantoorinrichting of ga voor out of de box met een onconventionele kantoorinrichting! Bekijk alle mogelijkheden voor de perfecte inrichting in onze blogcategorie:


Kantoorinrichting blogs

Kantoorruimte aan de Oskar von Miller Ring 18 Bepaal welke kantoorinrichting past bij jouw bedrijf!

Mocht het voor jou als ondernemer lastig zijn om te bepalen hoe jij jouw kantoorruimte flitsend inricht? Tegenwoordig zijn er op het internet vele voorbeelden te vinden waar je inspiratie van kunt opdoen. Daarnaast heb je ook altijd de mogelijkheid om hiervoor iemand onder de arm te nemen. Het is verstandig om je kantoorinrichting uit te besteden, neem hiervoor een kijkje naar onze Officeplanner. Op basis van jouw wensen en eisen leveren onze interieuradviseurs een gepersonaliseerd inrichtingsvoorstel, bestaande uit meubilair naar keuze, dat binnen 1 week op locatie gereed is.


Bekijk Officeplanner!

Maak indruk met kantoorfaciliteiten

Werkomstandigheden worden steeds belangrijker probeer deze dus optimaal te maken. Werk moet plezier zijn, zorg dus voor aantrekkelijk faciliteiten voor jouw kantoorruimte. Zorg bijvoorbeeld voor een koffiebar of een leuke lunchruimte of een fitnessruimte. Lees alle aantrekkelijke kantoorfaciliteiten in dit blog: ‘Aantrekkelijke faciliteiten voor jouw kantoorruimte: van koffiecorner tot fitnessruimte’.

Kantoorruimte aan de Rivium Quadrant 141 Niemand zegt nee tegen een lunchruimte op kantoor.

Een andere mogelijkheid om indruk te maken op toekomstige werknemers is een kantoorruimte voorzien van de laatste tech-oplossingen. Met tech-oplossingen upgrade je de kantoorruimte door het verbeteren van de veiligheid, samenwerking, welzijn en meer. Nieuwe tech-oplossingen zijn bijvoorbeeld keyless acces, dynamisch glas en the meeting owl voor al je vergaderingen. Lees de laatste tech-oplossingen in het blog: ‘De nieuwste tech-oplossingen voor jouw kantoorruimte’.

Wanneer jij een goed bedrijfsimago hebt, komt dit mondeling ook bij toekomstige sollicitanten terecht.

Een goed bedrijfsimago met een duurzaam kantoor

Een duurzaam kantoor is goed voor het milieu en daarnaast ook voor het bedrijfsimago. Wanneer jij een goed bedrijfsimago uitstraalt, komt dit natuurlijk mondeling ook bij de sollicitanten terecht. Denk bij een duurzame kantoorruimte aan afvalwerking, een goede isolatie en zuinige verlichting. Lees in dit blog alle ins en outs om jouw onderneming om te toveren tot een duurzaam bedrijf: ‘In 5 simpele stappen jouw kantoorruimte verduurzamen’.

Kantoorruimte Lage Mosten 49 Tover je kantoorruimte om tot een duurzaam kantoor.

Regels op de werkvloer

Omgaan met ongeschreven regels is soms lastig. Denk hierbij aan of kledingvoorschriften bij jouw op de werkvloer nog van deze tijd zijn. De regels zijn er niet, maar zorg dat je als bedrijf openheid uitstraalt, maak naar buiten wat jij als ondernemer voor jouw bedrijf belangrijk is. Denk hierbij aan dat een grapje op de werkvloer op zijn plaats kan zijn en wanneer je een korte vraag even naar je collega heen loopt. Zo zorg je voor openheid op het kantoor en laat jij een goede indruk achter bij nieuw personeel. 

Veiligheid binnen jouw kantoorruimte

Bijna 40% van alle bedrijven heeft wel eens te maken gehad met inbraak in zijn of haar kantoorruimte. Dit risico wil je natuurlijk voor jouw bedrijf zo klein mogelijk maken en je wilt natuurlijk niet dat je bedrijf hierdoor te maken heeft met slechte publiciteit. Een slechte publiciteit stoot namelijk nieuw personeel af.

Nu je weet waarom je bedrijf kiest voor een veilige kantooromgeving geven we je hier enkele tips: Maak ramen en deuren in jouw kantoorruimte inbraakwerend, schaf een alarmsysteem aan en vergeet ook de cybersecurity van jouw bedrijf zeker niet! Lees hoe je dit precies aanpakt in de blog ‘Jouw kantoorruimte beter beveiligen’.

Prins Bernhardplein 200 Zorg voor inbraakwerend glas om inbraak te voorkomen.

Je hoeft er niet alleen voor te staan!  

Heb jij de tips al toegepast in jouw kantoorruimte? We snappen dat het lastig kan zijn om het geschikte personeel voor jouw bedrijf te vinden of alle tips toe te passen in praktijk. Vind namelijk maar de perfecte kantoorlocatie, of bepaal maar wat jij als bedrijf wilt uitstralen en dit uiteindelijk ook toe te passen in jouw kantoorinrichting. We snappen dat dit soms lastig kan zijn, daarom helpen we je bij SKEPP graag! Onze vastgoedconsultants staan gratis en geheel vrijblijvend voor je klaar. Wij helpen je graag met het vinden van een kantoorruimte, waarmee jij gemakkelijk nieuw personeel aantrekt.


Neem contact op!

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure