Kantoorruimte huren in Amsterdam: 5 redenen waarom wel of juist niet!

  • Door Laure Strikker
  • woensdag 5 februari 2020

Een kantoorruimte huren in Amsterdam? Twijfel je over Amsterdam als kantoorlocatie? Heb je twijfels door de hoeveelheid concurrentie? Of ontstaat er twijfel door de hoge huurprijzen? Daar valt natuurlijk veel over te zeggen, maar Amsterdam biedt zo veel meer. De bereikbaarheid is goed en Amsterdam heeft een prachtige omgeving. In dit blog lees je 5 redenen waarom je wel kantoorruimte zou moeten huren in Amsterdam en 5 reden waarom juist niet. Ben je benieuwd naar de 10 redenen? Lees snel verder. 


5 redenen waarom je wel kantoorruimte in Amsterdam wilt huren

Amsterdam is de hoofdstad van Nederland en de stad met de meeste inwoners, ruim 800.000. De stad staat bekend om de karakteristieke panden, het bruisende centrum, de vele voorzieningen en natuurlijk de grachten. Amsterdam wordt ook wel het Venetië van het Noorden genoemd. Mede door dit alles en het feit dat Amsterdam goed te bereiken is maakt dit de stad een uitstekende locatie om te ondernemen en je kantoorruimte te vestigen. Wist je dat SKEPP het meeste aanbod kantoorpanden in Amsterdam heeft?

"Wist je dat SKEPP in Amsterdam het grootste aanbod kantoorpanden aanbiedt?" 

1. Bereikbaarheid van je kantoorruimte

Amsterdam beschikt over maar liefst 11 treinstations, 500 tramhaltes en 25 buslijnen. Door de hoeveelheid treinstations, tramhaltes en bushaltes zijn alle kantoorruimten dus vanuit het hele land goed bereikbaar. Ook kun je op deze manier de files ontwijken en zal je niet snel te laat op een afspraak verschijnen. Benieuwd naar andere kantoorpanden op ov-locaties? Lees ook: Kantoorruimte met goede bereikbaarheid? Huur op deze ov-locaties.

2. Goed bereikbaar voor internationale klanten

Zoals omschreven is Amsterdam goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Ontvang je veel internationale klanten? Dan is de ligging van Schiphol International Airport ideaal. Het vliegveld ligt op een afstand van 23 kilometer van Amsterdam. Op deze manier is jouw kantoorpand ook makkelijk bereikbaar voor internationale klanten. Zowel met het openbaar vervoer als met een taxi of een Uber zijn jouw internationale klanten in no time op de plek van bestemming. Dit maakt een bezoek aan jouw organisatie een stuk aantrekkelijker. 

"Jouw kantoorpand is ook makkelijk bereikbaar voor internationale klanten."

3. Studenten zijn de toekomst

Er zijn in Amsterdam 14 hogescholen en 2 universiteiten, daardoor dan het vinden van personeel geen probleem zijn. Denk hierbij aan stagiaires, afstudeerders maar ook studenten die op zoek zijn naar een bijbaan en afstudeerders die op zoek zijn naar een vaste baan. De samenwerking met studenten kan niet alleen personeel voor jouw organisatie opleveren, maar er kunnen op deze manier ook eventuele vraagstukken van de organisatie worden beantwoord door de studenten. 

Kennis is macht. Het oplossen van bepaalde vraagstukken van jouw organisatie kost vaak veel tijd en geld. Stagiaires en afstudeerders kunnen deze vraagstukken relatief goedkoop beantwoorden. Met de actuele kennis van de studenten en de begeleiding van leraren uit het vakgebied is dat voor jou wellicht de oplossing. Een echte win- winsituatie. Nieuwsgierig naar de verdere voordelen? Lees ook de blog:


Kantoorruimte huren in de buurt van een hogeschool of universiteit

4. Makkelijk zakenrelaties opbouwen

In een grote stad als Amsterdam vinden er regelmatig evenementen en beurzen plaats. Goed voor het uitbreiden van je netwerk, omdat je een grote groep mensen bereikt. Door deze netwerkbijeenkomsten is het mogelijk om op een makkelijke en snelle manier je zakenrelaties op te bouwen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de RAI Amsterdam. In de RAI Amsterdam vinden regelmatig verschillende evenementen plaats waar je met jouw bedrijf voordeel uit kan halen. 

Achtergracht 4 AmsterdamBij het kantoorpand aan de Achtergracht 4 zijn er verschillende indelingen mogelijk. Zo kun je het volledig aan jouw stijl aanpassen. 

5. De omgeving van je kantoorruimte

De omgeving van je kantoorruimte is minstens zo belangrijk als de kantoorruimte zelf. Is de kantoorruimte goed te bereiken? Zijn er voldoende faciliteiten in de buurt? In Amsterdam zijn er een tal van opties voor de locatie van je kantoorruimte. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kantoorpand aan de Amsterdamse grachten. Een goede locatie midden in het centrum voor alle faciliteiten zoals restaurants en cafés. Zo kun je na het werk met collega’s lekker een hapje eten of natuurlijk met klanten die op bezoek komen. 

Naast het altijd drukke centrum van Amsterdam is er ook nog Amsterdam Zuidas. Amsterdam Zuidas is de populairste kantoorlocatie van Nederland. Hier zitten allerlei grote bedrijven gevestigd en met name in de financiële sector. Er zijn moderne kantoren en deze locatie is ook goed te bereiken met het openbaar vervoer. Ook beschikt de Amsterdam Zuidas over de mogelijkheid om een kantoorruimte in een bedrijfsverzamelgebouw te huren. Dit omdat er in de grote kantoorpanden vaak meerdere bedrijven zich vestigen.

 
Kantoorruimten vergelijken in Amsterdam

 

tribes amsterdam zuidas Een sfeerimpressie van het kantoorpand aan de Claude Debussylaan in de Amsterdam Zuidas

5 redenen waarom je juist niet kantoorruimte in Amsterdam wilt huren

5 redenen waarom je geen kantoorruimte in Amsterdam zou willen huren. Naast de voordelen die hierboven zijn opgesomd, zijn er ook een aantal nadelen aan het huren van een kantoorruimte in Amsterdam. Denk bijvoorbeeld aan de vele concurrentie en de hoge huurprijzen. Het huren van een kantoorpand in Amsterdam is daardoor niet erg aantrekkelijk. Nieuwsgierig naar alle nadelen? Hieronder zijn de 5 nadelen voor het huren van een kantoorruimte in Amsterdam voor je opgesomd. 

1. Hoge huurprijzen voor kantoorruimten

Eén van de nadelen van kantoorruimte huren in Amsterdam zijn de hoge huurprijzen. Amsterdam staat erom bekend dat de prijzen in vergelijking met andere steden relatief hoog zijn. Dit geldt zowel voor huisvesting als voor het huren van kantoorpanden. Het is dus van belang om de juiste afwegingen te maken en te kijken of dit voor jouw organisatie rendabel is.

2. Hoge huurprijzen leidt tot weinig aanbod

De reden voor de hoge huurprijzen in Amsterdam is de gewilde locatie. Veel bedrijven vestigen hier graag hun kantoren. Er is dus weinig aanbod aan kantoorpanden wat leidt tot hoge huurprijzen. Door alle grote bedrijven die zich vestigen in Amsterdam en veel kantoorruimte nodig hebben blijft er vrij weinig over voor de kleinere organisaties. 

Herengracht AmsterdamMet een kantoorruimte aan de Herengracht in Amsterdam geniet jij van dit prachtige uitzicht.

3. Verzadiging van de markt door vele concurrentie

Amsterdam is een zeer gewilde stad door bedrijven, dit leidt tot weinig aanbod. Hierdoor is er ook veel concurrentie en door de vele concurrentie raakt de markt ook aardig verzadigd. Bijvoorbeeld Netflix, Booking.com, Heineken en Unilever nemen een groot deel in beslag. Mocht er voor jou mede door deze grote bedrijven geen perfecte kantoorruimte te vinden zijn in Amsterdam dan is er ook de mogelijkheid om in een satellietstad je te vestigen. Voor Amsterdam zou dit zijn Amstelveen. In plaats van je bedrijf te vestigen in Amsterdam kun je een kantoorruimte huren in Amstelveen. Het voordeel hiervan is vaak lagere huurprijzen, meer beschikbaarheid maar toch kunnen opereren in hetzelfde gebied.

4. Torenhoge parkeerkosten

Niet geheel onbekend is dat de parkeerkosten in Amsterdam erg hoog zijn maar ook steeds duurder worden. Op 3 februari 2020 betaal je in de Grachtengordel van Amsterdam €6,- per uur. Dit tarief wordt niet overal in Amsterdam gehanteerd waardoor de prijzen variëren per locatie. Het is ook zeker iets om over na te denken voordat je een kantoorruimte gaat huren in Amsterdam. Er zijn ook kantoorruimten te huur die beschikken over een eigen parkeerplaats. Meer handige informatie over parkeren bij je kantoorruimte? Lees onderstaande blog:


Parkeren bij je kantoorruimte? Hier moet je opletten!

5. Het levendige Amsterdam

Waar Amsterdam uitstekend te bereiken is met het openbaar vervoer, zo slecht is het te bereiken met de auto. Drukke wegen, lange files en smalle straatjes zijn aspecten die bijdragen aan de bereikbaarheid in Amsterdam. Dit is een nadeel omdat je op deze manier al gauw te laat komt op kantoor of misschien wel voor je afspraak met een belangrijke klant. Op dit aspect heb je helaas geen invloed. Het is daarom belangrijk om op tijd te vertrekken vanaf je kantoorpand.

 

Amsterdam AmstelMet een kantoorruimte in Amsterdam kun jij gebruik maken van alle voordelen die het bruisende centrum te bieden heeft.

Heb jij je keuze gemaakt?

Het bruisende Amsterdam heeft jou veel te bieden. Heb jij met behulp van bovenstaande voor- en nadelen een keuze kunnen maken voor het huren van een kantoorruimte in Amsterdam? Of ga je toch liever voor een andere stad? Lijkt Amsterdam je wel geschikt voor jouw organisatie? Hier nog één keer de voor- en nadelen voor je opgesomd: 

De voordelen

1. Goede bereikbaarheid van je kantoorruimte
2. Bereikbaar voor internationale klanten
3. Studenten zijn de toekomst
4. Makkelijk zakenrelaties opbouwen
5. De faciliteiten in de omgeving van je kantoorruimte

De nadelen

1. Hoge huurprijzen voor kantoorruimten
2. Hoge huurprijzen leidt tot weinig aanbod
3. Verzadiging van de markt door veel concurrentie
4.Torenhoge parkeerkosten
5. Het levendige Amsterdam

Wil jij een kantoorruimte huren in Amsterdam of misschien wel in de satellietstad Amstelveen maar heb je nog niet de juiste plek gevonden? Neem dan contact op met één van onze vastgoedconsultants. Zij helpen je graag gratis en vrijblijvend om de perfecte kantoorruimte te vinden in Amsterdam.
Neem contact op!

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure