Veelgemaakte fouten bij het huren van kantoorruimte

  • Door SKEPP
  • dinsdag 16 juni 2020

Je hebt de perfecte kantoorruimte gevonden om te gaan huren. Gefeliciteerd! Maar heb je overal wel goed over nagedacht? Heb je bijvoorbeeld alle documenten wel goed gecheckt? En heb je niet een te kleine ruimte op het oog? Dit zijn vragen die je jezelf moet stellen voordat je een kantoorruimte gaat huren. Om te voorkomen dat je fouten maakt bij het huren van een kantoorruimte, hebben wij ze op een rijtje gezet. Wat de meest voorkomende fouten zijn? Dat lees je in dit blog


1. Check alle documenten voor het huren van een kantoorruimte

Er komt heel wat bij kijken als je een kantoorruimte gaat huren. Je krijgt aardig wat documenten te zien die je allemaal moet doorlezen en ondertekenen. Hier komt dan ook gelijk de eerste veelgemaakte fout naar voren. Namelijk het niet goed checken van de documenten. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Je ondertekent misschien documenten die je niet goed hebt doorgelezen. Daarom is het erg belangrijk om alle documenten voor het huren van de kantoorruimte goed door te lezen. Zo voorkom je dat je documenten tekent waarvan je niet weet wat er in staat. 

Check alle documenten voor het huren van kantoorruimte

Voorkom verrassingen en check alle documenten voor het huren van een kantoorruimte!

2. Vergelijk verschillende kantoorruimtes en aanbieders

Je hebt een kantoorruimte gevonden en wilt het liefst morgen al beginnen met het inrichten van deze ruimte. Maar heb je wel genoeg kantoorruimtes vergeleken met elkaar? En hoe zit het met de aanbieder van deze kantoorruimte? Het kan verleidelijk zijn om voor een goedkope kantoorruimte te gaan. Of je denkt de perfecte kantoorruimte te hebben gevonden nadat je slechts één ruimte hebt bekeken. Dat kan natuurlijk het geval zijn. Toch is het niet verstandig om geen andere kantoorruimtes te gaan bekijken. Wie weet is er wel een kantoorruimte die meer mogelijkheden heeft of ruimer is dan degene die je hebt bekeken.

Daarnaast zijn er in kantoorpanden vaak verschillende services en faciliteiten, waar je gratis of betaald, gebruik van kunt maken. Ga bij jezelf na van welke faciliteiten jij graag gebruik wilt gaan maken in een kantoorruimte. Vind je het prettig dat er een pantry aanwezig is waar je een lunch kunt maken? Of heb je behoefte aan voldoende parkeergelegenheid voor jou en je medewerkers? 

Bekijk de mogelijkheden van een kantoorruimte om fouten te voorkomen! 

Het vergelijken van verschillende opties geldt ook voor de verhurende partijen van kantoorruimtes. De verhuurders verschillen namelijk ook van elkaar. De ene verhuurder kan bijvoorbeeld veel meer waarde hechten aan persoonlijk contact dan de ander. Het vergelijken van verhuurders van kantoorruimten gaat tegenwoordig gemakkelijker doordat de markt over het algemeen erg transparant is. Zo kun je precies uitzoeken welke verhurende partij bij je past.

Huur je bij SKEPP een kantoorruimte? Dan kun je ook direct bij SKEPP kantoormeubilair aanschaffen of huren. Handig als dit niet is inbegrepen bij jouw gewenste kantoorruimte, toch?

3. Foute inschatting van de ruimte

Een kantoorruimte moet over het algemeen praktisch worden ingericht. Er komen bureaus in te  staan, misschien moet er wel een vergadertafel komen. Maar past dat allemaal wel in de kantoorruimte die je in gedachten hebt? Eén van de veelgemaakte fouten, is dat de ruimte groter wordt ingeschat dan dat hij in werkelijkheid is. Zo kom je al gauw in de knel met al je kantoormeubelen. Of je hebt juist te veel ruimte over die je moet gaan opvullen, terwijl je de ruimte niet nodig hebt.

Voorkom het maken van deze fout door van te voren te bedenken welke kantoormeubelen in de kantoorruimte moeten staan. Daarnaast is het verstandig om te bedenken waar je alle ruimte voor wilt gebruiken. Vergeet niet om rekening te houden met voldoende loopruimte!

“Houdt rekening met de loopruimte als je een kantoorruimte gaat huren”

4. Te weinig kennis van de verschillende kantoortypes

Het is de eerste keer dat je een kantoorruimte gaat huren. Misschien weet je niet precies welke aanbieders er allemaal zijn of wat de verschillende opties zijn als het gaat om kantoorruimten. Zo heb je een kantoorruimte, flexwerkplek en een kantoorkamer. Wat zijn de verschillen tussen deze ruimtes en welke opties zijn er allemaal nog meer? Beantwoord deze vragen door goed na te denken over wat je wilt met een kantoorruimte.

Zit je maar twee dagen per week op kantoor? Ga dan voor een flexwerkplek! Wil je liever genoeg ruimte hebben voor het ontvangen van klanten? Dan kun je beter kiezen voor een ruime kantoorruimte met een vergaderzaal. Voor welke kantoor mogelijkheid kies jij?

Kies het kantoor type wat bij jouw bedrijf past!

Kies het kantoor type wat bij jouw bedrijf past!

5. Niet voldoende tijd nemen voor het huren van een kantoorruimte

Het zoeken naar de perfecte kantoorruimte kost vaak meer tijd dan gedacht. Naast het bedenken wat voor een kantoorruimte je precies zoekt, ben je ook tijd kwijt aan het vergelijken van verschillende kantoorruimtes en aanbieders. Het vinden van een passende kantoorruimte neemt daardoor veel tijd in beslag. Uiteindelijk heb je een kantoorruimte naar wens gevonden en kun je gelijk aan het werk toch? Dit is vaak niet het geval! Je wilt de kantoorruimte natuurlijk wel praktisch en leuk inrichten zodat het past bij jouw bedrijf.

Heb je hulp nodig met het inrichten van je kantoorruimte? Officeplanner helpt je op weg naar jouw ideale kantoorinrichting! Heb je kantoormeubilair? Dan moet je rekening houden met het verhuizen van de meubelen, dat kan namelijk aardig wat tijd kosten. 

6. Zie het kostenplaatje niet over het hoofd

Als je een kantoorruimte gaat huren dan denk je al gauw alleen aan de maandelijkse huurprijs. Maar een veelgemaakte fout is dat je geen rekening houdt met alle bijkomende kosten. Bij sommige kantoorpanden is het zo dat je voor bepaalde services moet betalen. Denk aan het gebruik maken van parkeerplaatsen, vergaderruimtes of voor het printen. Vergeet ook de kosten voor het gas, water en licht niet! Dit zit niet altijd bij de huurprijs inbegrepen. Ook de verzekering van de gehuurde kantoorruimte moet je niet over het hoofd zien.

Kosten kantoorruimte

Weet jij welke kosten er allemaal komen kijken bij het huren van kantoorruimte?

Huur jouw kantoorruimte zonder fouten te maken!

Ben jij goed voorbereid om een kantoorruimte te huren? Of heb je nog vragen? De veelgemaakte fouten die zijn benoemd in dit blog zul jij in ieder geval niet maken! Door goed te blijven opletten en te blijven vergelijken, voorkom je dat je fouten maakt. En begin op tijd als je graag een kantoorruimte wilt gaan huren! Wil je liever dat iemand je gratis en vrijblijvend helpt bij het zoeken naar de perfecte kantoorruimte? Dan staan onze vastgoedconsultants voor je klaar! 

 
Neem contact op!

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure