Nederlands proptechbedrijf SKEPP opent zijn deuren in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Spanje
- dinsdag 23 oktober 2018
ALBERGEN – Het proptechbedrijf SKEPP, een online vergelijkingswebsite voor kantoorruimte, gaat de komende jaren de internationale ambities verder tot uiting brengen door uit te breiden in het buitenland. SKEPP opent nu zijn deuren in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Spanje. Managing Director Joost Lansink is zeer content met deze stap.
Sinds 2013 brengt het bedrijf jaarlijks duizenden bedrijven in contact met vooruitstrevende kantorenaanbieders. In 2017 heeft het al de stap naar buurlanden Duitsland en België gemaakt, waarna het proptechbedrijf nu ook in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Spanje van start gaat. De huidige expansie volgt op de sterk groeiende flexibele kantorenmarkt in deze landen. In de Verenigde Staten is deze flexibele kantorenindustrie sinds 2010 jaarlijks met meer dan 20% gegroeid, blijkt uit cijfers van JLL. Momenteel groeit deze markt ook hard in Europa.
Uitbreiding gepaard met user experience door digitale rondleidingen
Met de uitbreiding naar meerdere Europese landen, biedt SKEPP gebruikers in al deze landen een user experience door rondleidingen in virtual reality aan te bieden. Huurkandidaten kunnen digitaal een rondleiding door een kantoorpand aanvragen, waarna de kandidaat een VR-bril toegestuurd krijgt. Bedrijven hoeven zodoende geen dagen meer uit te trekken voor een eerste oriëntatie van nieuwe kantoorlocaties, maar bekijken meerdere locaties per uur. Een bijkomend voordeel is dat dit ook ’s avonds kan, terwijl de meeste kantoren dan al lang gesloten zijn. “Deze VR-oplossing is een onderdeel van het streven om de content op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen, waar onder meer ook de kwalitatief hoogwaardige foto’s, vooruitstrevende video’s, actuele beschikbaarheid en overzichtelijke plattegronden aan bijdragen”, licht Lansink toe.
In de video legt Tommy namens SKEPP uit hoe een Virtual Tour in zijn werk gaat.
Digitaal interieurontwerp op maat door personal designer
De huurkandidaat ontvangt na de rondleiding direct een huuraanbieding in de mailbox. Een personal designer van SKEPP maakt vervolgens een digitaal interieurontwerp voor de kantoorruimte die de huurkandidaat op het oog heeft. Vervolgens kan de kandidaat het interieur en de inrichting ervan ook direct afnemen bij SKEPP. Dit is onderdeel van een design inbouwpakket op maat, waarbij je betaalt voor het gebruik. Je huurt namelijk op maandbasis in plaats van meubilair zelf aanschaffen. Het kenmerkt zich door flexibiliteit doordat de inrichting binnen één week aangepast kan worden met bijvoorbeeld extra werkplekken.
Openstaande vacatures om expansie naar verschillende landen vorm te geven
Het proptechbedrijf zoekt nog Acquisition Managers om de opstart in de verschillende landen te verzorgen. Bekijk de vacatures van SKEPP hier: https://skepp.nl/nl/blog/werken-bij-skepp