Kantoorinrichting

Wat is de impact van een New Work kantoorinrichting?

Het kantoor na corona; hoe gaat de werkweek eruit zien? Thuiswerken zal een norm blijven. Hierdoor krijgt het kantoor een nieuwe functie. Deze functieverandering wordt ook wel New Work genoemd. Wil je weten wat het New Work principe inhoudt en wat de impact is van een New Work kantoorinrichting? Lees snel verder en kom erachter!

Wat is de impact van een New Work kantoorinrichting?

Het kantoor na corona; hoe gaat de werkweek eruit zien? Thuiswerken zal een norm blijven. Waarom? Sinds het coronavirus weten we dat thuiswerken vele voordelen kent. Zo heb je minder reistijd, kun je je beter concentreren en ben je productiever. Daarom wordt een mix van werken op kantoor en thuiswerken de nieuwe norm. Hierdoor krijgt het kantoor een nieuwe functie. Deze functieverandering wordt ook wel New Work genoemd. Wil je weten wat het New Work principe inhoudt en wat de impact is van een New Work kantoorinrichting? Lees snel verder en kom erachter!

Wat houdt het New Work principe in?

Sinds het coronavirus werd thuiswerken de nieuwe norm. Aan het begin van de pandemie vonden veel mensen het thuiswerken maar niks. Gelukkig zien we nu de voordelen van thuiswerken in. Na het coronavirus zal de werkweek een mix van werken op kantoor en thuiswerken worden. Iedereen bepaalt zelf waar hij of zij werkt. Dit wordt ook wel hybride werken genoemd. Bedrijven verwachten hierdoor ook minder kantoorruimte nodig te hebben. Waarom? Jouw collega’s hebben geen vaste werkplekken meer nodig, maar kunnen plaatsnemen aan een flexplek.

FFH7315 4Werk jij het liefste thuis of op kantoor?

 

Ook krijgt het kantoor een andere functie door het hybride werken, namelijk het kantoor als clubhuis. Thuiswerken kent vele voordelen, maar tijdens het thuiswerken missen we de sociale interactie. Met een New Work kantoorinrichting zorg je ervoor dat de sociale contacten onderhouden worden. Hoe dat kan? Door het kantoor op te delen in verschillende werkzones; Connect zone, Cowork area, Conference werkzone en Concentrate zone.

Welke activiteiten vinden plaats in welke werkzone?

Allereerst bespreken we de Connect zone. Eigenlijk verklapt de naam het al een beetje. In deze werkzone staat sociale interactie centraal. Want zeg eens eerlijk; jij mist een praatje maken met je collega’s tijdens het thuiswerken soms ook, toch? De Connect zone kan ook als een sociaal hart fungeren. Een kopje koffie drinken met je leidinggevende, een korte brainstormsessie met het team of even bijkletsen met je collega; het kan allemaal in de Connect werkzone.

FFH7356Ook leuk; plaats een voetbal- of pingpongtafel in de Connect zone!

 

Wil je efficiënt samenwerken? Neem dan plaats in de Cowork zone. De voordelen van een Cowork werkzone? Je onderhoudt sociale contacten, je wisselt ideeën uit met andere collega’s en je kunt elkaar inspireren. Naast het uitwisselen van kennis, zorgt de Cowork zone voor meer productiviteit en creativiteit. In deze open werkzone kun je werken aan een duo zit-sta bureau of neerploffen op de bank voor een informeel overleg. Met welke favoriete collega wil jij samenwerken in deze zone?

Kun jij al raden waarvoor de Conference zone bedoeld is? De naam zegt het eigenlijk al, hè? Deze zone is bedoeld om te overleggen. Nu we weer vaker naar kantoor mogen, zal het overleg ook weer naar kantoor verplaatsen. Deze werkzone is de ideale plek op kantoor om te vergaderen, een presentatie te geven of voor teammeetings. Meetingboxen in de Conference zone zijn onmisbaar. Heb jij al een favoriet op het oog?

Schermafbeelding 2021 08 13 om 10.55.53Tip; maak gebruik van een ronde vergadertafel. Zo kan iedereen elkaar in de ogen aankijken

 

Geef je concentratie een boost door te werken in de Concentrate werkzone. Deze werkzone is de perfecte plek als jij belangrijke documenten door moet nemen of zonder afleiding wilt werken. Naast dat je in alle rust en stilte kunt werken, kent het werken in deze werkzone nog vele andere voordelen. Zo stijgt je productiviteit, kun je je beter focussen en ben je gemotiveerder. Win-win, toch?

Wat zijn de positieve effecten van een New Work kantoorinrichting?

Je verandert je kantoorinrichting niet zomaar. Je wilt natuurlijk eerst weten welke voordelen hieraan vastzitten en wat een nieuwe kantoorinrichting voor jou en je collega’s oplevert. Daarom zetten wij de voordelen van een New Work kantoorinrichting voor jou op een rijtje. Hieronder lees je de belangrijkste positieve effecten die je met een New Work kantoorinrichting behaalt.

#1 Betere samenwerking

Richt je jouw kantoor in op basis van het New Work principe? Dan stimuleer je meteen de samenwerking tussen collega’s. Doordat jij je collega’s vaker tegenkomt in de verschillende werkzones, leer je ze beter kennen. Daarnaast werk je ook met collega’s waar je eerder niet snel mee zou samenwerken. Hoe leuk?! Heb je jouw kantoor ingericht op de New Work manier? Deel kennis uit met je collega’s, leer van elkaar en werk samen!

Schermafbeelding 2021 08 13 om 10.46.26Even informeel overleggen? Neem plaats in het sociale hart!

#2 Verbetering van de werksfeer

Thuiswerken kent één groot nadeel, namelijk; geen sociaal contact. Hierdoor verwateren de banden tussen collega’s. Nu we weer terug mogen naar kantoor, is het enorm belangrijk om de bedrijfscultuur te verbeteren. Met een New Work kantoorinrichting staat sociaal contact centraal. Hierdoor voelt jouw team zich prettiger op de werkvloer, gaan collega’s beter met elkaar om en is jouw bedrijf succesvoller. Het New Work kantoor stimuleert de teamgeest!

#3 Optimaal gebruik van de ruimte

Denk jij ook aan het plaatsen van vaste wanden bij het horen van 4 werkzones? Dat is niet nodig met een New Work kantoorinrichting! De verschillende werkzones worden gecreëerd met stijlvol kantoormeubilair zoals bijvoorbeeld roomdividers en vergaderboxen. Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar de beschikbare ruimte. Probeer daarom het vloeroppervlak optimaal te benutten. Zo verlies je geen kostbare kantoorruimte bij het herinrichten van jouw kantoor.

Meetingbox SKEPP HQ4Heb jij al een plekje gereserveerd voor een multifunctionele meetingbox?

#4 Meer flexibiliteit

Kies zelf waar je werkt met een New Work kantoorinrichting. Is jouw ochtend gevuld met meetings of moet je nieuwe ideeën pitchen? Begin de dag dan in de Conference zone. Een belangrijk project afronden of even fully focussed aan het werk? Dan kun je snel switchen naar de Concentrate werkzone. Je bent dus helemaal vrij in de keuze van jouw werkplek.

Ook zijn de producten die gebruikt worden voor een New Work kantoorinrichting flexibel. Denk bijvoorbeeld aan onze vergaderboxen. Deze boxen zijn eenvoudig te verplaatsen en dankzij het modulaire design kun je ze ook nog op- of afschalen! Handig, toch? Meer weten over onze meetingboxen? Download de gratis brochure!

Hoe pas je het New Work principe toe?

Je weet nu wat een New Work kantoorinrichting inhoudt, maar hoe pas je het New Work principe toe binnen jouw kantoor? Eigenlijk is het heel simpel. Bepaal welke werkzone je waar in jouw open kantoor wilt plaatsen. Pas wel op; een Connect zone hoort niet naast een Concentrate werkzone. Waarom niet? Hierdoor zullen mensen in de Concentrate area last hebben van het geluid uit de Connect zone. Niet erg handig, toch? Ben je benieuwd hoe je de verschillende zones vorm kan geven? Hieronder bespreken we elke werkzone!

Onderhoud sociale contacten in de Connect zone

In de Connect zone kom je samen. Deze werkzone staat beter bekend als de huiskamer van het kantoor. Het belangrijkste is dat je hier kunt uitrusten en bijkletsen met collega’s. Creëer daarom een comfy zithoek in deze ruimte. Plaats bijvoorbeeld fauteuil Floro in combinatie met een van de Rodeo banken van BePureHome. Met wie wil jij een kopje koffie drinken in de Connect zone?

Schermafbeelding 2021 08 13 om 11.14.28Heb je niet genoeg plek voor een ruime zithoek? Plaats dan alleen een paar fauteuils in de zone!

Werk samen met collega’s in de Cowork werkzone

Deze zone is de plek voor het uitwisselen van kennis tussen jou en je collega’s. Wissel ideeën uit, kom tot nieuwe inzichten en werk samen in de Cowork zone. Deze werkzone bevordert niet alleen de sociale interactie, maar ook de communicatie op de werkvloer. Werk aan een zit-sta bureau voor meer creativiteit en productiviteit. Let wel op dat het niet té luidruchtig wordt. Plaats daarom roomdividers tussen de werkplekken om de rust te bewaren.

Pitch je ideeën of vergader erop los in de Conference zone

Vergaderingen, teammeetings en presentaties vinden plaats in deze zone. Belangrijk is dat je tijdens je presentaties of meetings niet gestoord wordt, maar anderen ook niet tot last bent. Onze meetingboxen zijn de perfecte oplossing daarvoor! Dankzij de akoestische panelen heb je geen last van omgevingsgeluiden. Daarnaast mogen vergaderstoelen en een vergadertafel natuurlijk niet ontbreken. Hoe ga jij de Conference zone inrichten?

Werk in opperste concentratie in de Concentrate werkzone

Voor optimale concentratie en ongestoord werken ben je bij de Concentrate zone aan het juiste adres. In deze werkzone is een goede akoestiek erg belangrijk. Werk in stilte in de phonebox Amsterdam XS. Deze phonebox heeft een compact design, waardoor hij in alle kantoorinrichtingen geplaatst kan worden. Kies ook voor akoestische bureauschermen in deze zone. De schermen zorgen voor meer privacy en verbeteren de akoestiek. Zo kun je in alle rust werken.

Dedicateddesk 4Door de akoestische bureauschermen kun je je perfect terugtrekken en focussen in een open kantoorruimte

Ga zelf aan de slag!

De traditionele kantoorinrichting maakt plaats voor een New Work kantoorinrichting. Thuiswerken wordt steeds vaker afgewisseld met werken op kantoor. Het kantoor wordt opgedeeld in 4 verschillende zones met elk een eigen functie. Een New Work kantoorinrichting stimuleert de werksfeer, verbetert de samenwerking en boost je creativiteit en productiviteit. Wil je na het lezen van deze blog zelf aan de slag met een New Work kantoorinrichting? Goed idee! Download de gratis New Work brochure voor meer informatie en get to work!


Download gratis de New Work brochure!

Bekijk hoe en waar we dit toepassen

Benieuwd hoe we onze creativiteit en expertise in de praktijk tot leven brengen? Ontdek onze toffe projecten. Ervaar hoe we kantoorruimtes omtoveren naar functionele en inspirerende omgevingen die de verhalen van de klanten vertellen. Onze projecten bieden je een exclusief kijkje in de keuken. Ga mee op ontdekkingsreis en laat je inspireren!

See what's next

Wil je meer lezen? Ontdek meer inspirerende inrichtingsideeën en oplossingen voor een dynamisch kantoor.

Hoe houd je een effectieve stand up online of op kantoor?

Hoe houd je een effectieve stand up online of op kantoor?

Wat vind jij van vergaderen? 47% van de beroepsbevolking vindt vergaderen tijdsverspilling. Voorkom langdurige vergaderingen met een dagelijkse stand up! Wil je weten hoe jij een effectieve stand up houdt? Lees dan snel deze blog!

Lees meer
New Work en een flexibele kantoorinrichting

New Work en een flexibele kantoorinrichting

De functie van het kantoor verandert en een flexibele kantoorinrichting wordt steeds belangrijker. New Work staat voor flexibiliteit. Laat je niet beperken door de vaste muren van het kantoor, maar zorg voor open ruimtes. Met een kantoorinrichting gebaseerd op New Work zorg je voor meer inspiratie en creativiteit. Samenkomen, connecten en het huiskamergevoel staan hier centraal. In deze blog lees je meer over wat New Work precies is, de voordelen ervan en hoe jij jouw kantoor op de New Work manier inricht!

Lees meer
4 redenen waarom teamwork zo belangrijk is en hoe jij dit aanmoedigt

4 redenen waarom teamwork zo belangrijk is en hoe jij dit aanmoedigt

Wist je dat samenwerken veel voordelen heeft voor jouw onderneming en team? In dit blog lees je 4 redenen waarom teamwork zo belangrijk is! Daarnaast geven wij tips voor het stimuleren van teamwork. Want waarom alleen werken als het ook samen kan?

Lees meer

Ready to make the first move?

Klaar voor een dynamische kantoorinrichting? We got you! Maak jij de first move?

Geen verplichtingen
Persoonlijk ontwerpplan
Gratis & vrijblijvend advies