Voordelen van concentratie werkplekken in de kantoorinrichting

  • Door Elza olde Keizer
  • dinsdag 18 september 2018
  • 10

Een open kantoorinrichting is op dit moment dé trend. Niet meer gescheiden werken, maar gezamenlijk in één ruimte. Dit biedt een hoop voordelen. Samenwerken gaat eenvoudiger, de lijntjes zijn kort en het is ook nog eens erg gezellig. Maar het brengt ook een aantal nadelen met zich mee, zoals afleiding. Ben jij benieuwd naar de oplossing? Lees verder!


07 zoek kantoormeubilair profiteer officeplanner

Waarom concentratie werkplekken in de kantoorinrichting onmisbaar zijn

Jij bent druk bezig om iets af te ronden, maar dan gaat de telefoon van je collega die niet bepaald een zachte stem heeft. Ja, dat leidt af en wekt irritatie op. Rumoer op de werkvloer zorgt voor geluidsoverlast wat concentreren een stukje lastiger maakt. Net zoals een werkoverleg of een vergadering, hiervoor zijn afgezonderde ruimtes nodig. Concentratie werkplekken zijn daarom onmisbaar in jouw kantoorinrichting.

kraanspoor amsterdam noord kantoorinrichting kantoor laten inrichtenIn een flexibele kantoorinrichting kun jij je gemakkelijk even afzonderen door op een focus bank of op de loungebank te werken.

De voordelen van concentratie werkplekken op een rijtje

Wat bedoelen we eigenlijk met concentratie werkplekken? Denk bijvoorbeeld aan een belcel om je te concentreren op je belangrijke telefoontje of belafspraak. Een concentratiebank om rustig op een fijne achter je laptop bezig te zijn of concentratiebooths waarin je toch in de grote kantoorruimte zit, maar ongestoord aan het werk kunt.

Het grote voordeel is dat de concentratie werkplekken in elke kantoorinrichting past, zoals in een kantoortuin. Ook concentratie werkplekken in jouw kantoorinrichting? Schakel de Officeplanner in. De Officeplanner kan ook jouw kantoorinrichting van concentratie werkplekken voorzien op een stijlvolle manier. Scrol naar beneden voor de voordelen!

#1 Bespaart kosten in de kantoorinrichting

In een ‘traditioneel’ kantoor zijn vaak niet alle werkplekken bezet doordat er veel deeltijdwerkers zijn. Een werkplek is zeker niet goedkoop. Een manier om kosten te besparen, is het effectief inzetten van werkplekken in de kantoorinrichting. Om de bezetting te verhogen en de kosten te besparen, maakt men gebruik van flexwerkplekken, zoals concentratie werkplekken. Daarvoor moet er wel geïnvesteerd worden in nieuwe kantoormeubelen, zoals in hoogte verstelbare bureaus en ergonomische accessoires.

Op een goedkope manier werkplekken regelen? Met de Officeplanner heb je geen investeringskosten voor meubilair. Je ergonomische meubilair is met een druk op de knop ‘bij te bestellen’ of ‘terug te schalen’. Wil jij ook geld besparen en toch genieten van de perfecte kantoorinrichting?


Ja, ik ga besparen!

Belhoek 2Even rustig een telefoontje plegen kan perfect in een belhokje.

#2 Verhoogt de productiviteit van al je collega’s

De verschillende concentratie werkplekken zorgen ervoor dat collega’s zelf de keuze hebben om te gaan en staan waar ze willen. Ze hebben zelf de keuze de werkzaamheden uit te voeren in een werkomgeving waar zij zich prettig bij voelen. Je hoeft niet continu op één plek te zitten, door de flexwerkplekken kun je af en toe even ergens anders zitten/staan. Dit verhoogt de productiviteit van werknemers: ze hebben minder onderbrekingen, het zorgt voor extra beweging en hebben een flexibele en effectieve tijdsbesteding.

#3 Talloze mogelijkheden in concentratie werkplekken in de kantoorinrichting

Een concentratie werkplek is een werkplek om ‘stil’ te werken. Dit zijn afgezonderde plekken in een open kantoorinrichting. Een plek om je even terug te trekken. Dan moet je niet denken aan een kil hokje. Nee, er zijn tegenwoordig talloze moderne en creatieve mogelijkheden. Denk aan een loungebank, de belcellen of de focus booth. Maar ook de vergaderruimtes met glazen wanden in plaats van dichte muren.

Een goed voorbeeld van concentratie werkplekken in de kantoorinrichting, is het kantoorpand aan de Limiet in Vianen. In de 3D Virtual Tour zie je hoe er gebruik is gemaakt van de verschillende concentratie werkplekken in de kantoorinrichting. Van bureaus tot loungebanken en vergaderruimtes met glazen wanden. Elke werknemer kan zich settelen op een werkplek waar hij of zij prettig en ongestoord kan werken.

Creëer eigen concentratie werkplekken met Officeplanner

Bellende en pratende collega’s om ons heen. De irritatie slaat toe en de concentratie is ver te zoeken. Zonder concentratie plekken raken we afgeleid. Met concentratie werkplekken verhoog je de productiviteit van de werknemers, bespaar je kosten in de kantoorinrichting en je hebt talloze mogelijkheden om je werknemers tevreden te houden. Denk aan de bekende belcellen en concentratiebooths.

Jij wilt toch ook onafgeleid in jouw kantoorruimte aan het werk? Schakel onze Officeplanner in. Officeplanner is gericht op duurzaam, ergonomisch designmeubilair en dus ook gericht op concentratie werkplekken. De mogelijkheden die hierboven zijn benoemd, wordt volledig verzorgd door de Officeplanner. Een complete kantoorinrichting van standaard werkplekken tot flexwerkplekken zonder investeringskosten. Officeplanner helpt je! Je kunt er niet meer om heen, creëer ook concentratie werkplekken in jouw kantoorinrichting!

11 officeplanner meest flexibele kantoorinrichting

Download hier ons magazine: Offline

In ons magazine 'Offline' vind je de beste kantoortips, meest toffe kantoorpanden, laatste trends voor je kantoorinrichting en meest unieke bedrijven uit Nederland. Win informatie in, profiteer van de tips en doe inspiratie op!