Kantoorinrichting

Kantoormeubelen

Kantoormeubelen

Onder kantoormeubelen wordt verstaan: alle meubelen die essentieel zijn in een kantoorruimte om werkzaamheden uit te kunnen voeren. Je hebt bij onze kantoormeubelen de keuze om te gaan huren, kopen of huurkopen. Kantoormeubelen zijn er in verschillende soorten en maten te vinden. Het gaat erom dat jij kantoormeubelen vindt die bij jouw werkzaamheden en je bedrijf passen. 

Wil je meer weten over alle mogelijkheden op het gebied van kantoormeubelen? SKEPP legt jou alles uit over kantoormeubelen. Ben je op zoek naar ergonomische kantoormeubelen? Of ga je liever voor design kantoormeubelen? De keuze ligt bij jou. Heb je al een ingerichte kantoorruimte? Dan kun je er ook voor kiezen om je kantoorruimte meer aan te kleden met behulp van verschillende accessoires. 

Wat zijn basis kantoormeubelen?

Kantoormeubelen die in geen enkele kantoorruimte mogen ontbreken zijn een bureau en bureaustoel. Dit zijn essentiële meubelstukken wanneer je kantoorwerkzaamheden wilt gaan uitvoeren. Heb je een wat grotere kantoorruimte? Dan mag ook een vergadertafel niet ontbreken. Een meeting aan een bureau houden is namelijk niet heel ideaal, zeker niet als je met een grotere groep bent.

Heb je veel spullen die je op wilt bergen? Of heb je belangrijke mappen en documenten die niet voor iedereen zichtbaar mogen zijn? Een archiefkast biedt uitkomst! In een archiefkast kun je al je spullen en documenten kwijt. Wat ervoor zorgt dat je bureau netjes en opgeruimd blijft. Daarnaast kan je deze documenten opbergen achter slot en grendel, wel zo veilig! 

 

Welke kantoormeubelen heb jij op kantoor?

Welke kantoormeubelen heb jij op kantoor?

Zitmeubilair mag niet ontbreken

Bij zitmeubilair in een kantoorruimte denk je al gauw aan een bureaustoel. Deze mag ook zeker niet ontbreken in jouw kantoorruimte. Je zit immers de hele dag achter je bureau te werken. Dan moet je wel comfortabel en ergonomisch verantwoord kunnen zitten. Bij het uitzoeken van een bureaustoel is het verstandig om te kiezen voor een ergonomische bureaustoel.

Een ergonomische bureaustoel draagt bij aan een verbeterde zithouding. Je kan namelijk alle onderdelen van de bureaustoel aanpassen op jouw eigen lichaam en voorkeuren. Door het afstellen van alle onderdelen op de juiste manier voorkom je lichamelijke klachten. Wil je weten wat een goede ergonomische bureaustoel is? En waar een ergonomische bureaustoel aan moet voldoen? Dat lees je in onderstaande blog.


Hoe kies je een ergonomische bureaustoel

 

Ander zitmeubilair wat veel voorkomt in een kantoorruimte zijn fauteuils, poefjes, krukjes en een lekkere loungebank mag ook niet ontbreken. Banken zijn ideaal in een kantoorruimte wanneer je even wilt relaxen of rustig een telefoontje wilt plegen. Is je kantoorruimte niet groot genoeg voor een bank? Kies dan voor een fauteuil! Die neemt minder ruimte in beslag, maar biedt nog steeds het comfort van een bank.

Poefjes en krukjes zijn een handige oplossing als je even snel wilt aanschuiven bij een collega. Je hoeft je dan niet met je hele bureaustoel te verplaatsen. Daarnaast zijn poefjes en krukjes leuke accessoires om je kantoorruimte wat meer aan te kleden. Zo zijn deze varianten zitmeubilair niet alleen praktisch, maar staat het ook nog eens leuk! Zeker als je voor meerdere soorten poefjes en krukjes gaat. 

Bureaus zijn een must

Een kantoorruimte zonder bureaus? Dat is ondenkbaar. Bureaus zijn een must in een kantoorruimte. Er wordt aan gewerkt en overlegd door jou en je collega’s. Er zijn verschillende soorten bureaus waaruit je kunt kiezen. Zo zijn er zit-sta bureaus die je elektrisch of handmatig kunt verstellen en er zijn vierpoot bureaus. Zit-sta bureaus zijn ideaal als je van houding wilt wisselen gedurende je werkzaamheden. Dankzij zit-sta bureaus is het niet meer nodig om de hele dag te zitten, maar kun je ook af en toe staand werken.

Welk bureau je ook kiest, het is belangrijk om het bureau op de juiste hoogte af te stellen. Hoe je je bureau op de juiste hoogte af stelt? Lees dan de blog over het afstellen van je bureau. Een ander belangrijk punt bij het uitzoeken van een vergadertafel is de grootte van het werkblad. Voldoende ruimte voor al je spullen is belangrijk. Bedenk daarom voordat je een bureau gaat uitzoeken, wat er allemaal op je bureau komt te staan. Door hierover na te denken kun je gemakkelijker bedenken hoe groot je bureau moet zijn. 

 

Passend zitmeubilair voor jouw kantoorruimte

Zitmeubilair mag niet ontbreken in jouw kantoorruimte.

Vergadertafel of een statafel, wat kies jij?

Naast bureaus vind je vaak ook vergadertafels of andere tafels in een kantoorruimte. Dit type kantoormeubilair komt vaak voor in grotere kantoorruimten. Er zijn verschillende varianten kantoortafels die je terug kunt laten komen in een ruimte. Zo is een vergadertafel vaak onmisbaar. Een grote tafel waar je met een groep aan kunt zitten om te overleggen, ideaal! 

Vind je het prettig om te staan tijdens de lunch of een kort overleg? Dan is een bar- en statafel perfect! Met een bar- en statafel kun je even afwisselen qua houding. Staand vergaderen in plaats van zittend, stimuleert je hersenen waardoor je effectiever kunt vergaderen. Heb je een ruimte waar je een zitje wilt plaatsen? Dan biedt een bijzettafel uitkomst. In bijvoorbeeld een wachtruimte of koffieruimte komt een bijzettafel helemaal tot zijn recht!

 

Een bar- en statafel ideaal voor korte vergaderingen

Ideaal om kort te vergaderen in een actieve houding dat is een bar- en statafel!

Alle spullen uit het zicht met archiefkasten

Een kantoormeubel met een hele praktische functie, dat is de archiefkast! Door de jaren heen verzamel je documenten, mappen en andere spullen die belangrijk zijn voor jouw werkzaamheden. Maar als je al die spullen op je bureau laat slingeren wordt het al gauw een rommeltje. Om dit te voorkomen kun je er voor kiezen om archiefkasten in je kantoorruimte te plaatsen. Archiefkasten zijn in verschillende varianten te verkrijgen. Zo heb je roldeurkasten waar je veilig belangrijke documenten in kunt bewaren. De roldeurkasten kan je afsluiten met een sleutel, waardoor je je documenten veilig kan opbergen.

Een aanvulling bij je bureau is een ladekast of persoonlijke lade. Zo kun je gemakkelijk spullen opbergen die je niet op je bureau nodig hebt. Daarnaast kun je ook nog kiezen voor een lockerkast. In deze kast kun je persoonlijke spullen opbergen die je niet altijd nodig hebt. Door het opbergen van de spullen die je niet nodig hebt, blijft je kantoorruimte netjes en overzichtelijk. Daarnaast geeft de lockerkast een stoere touch aan jouw kantoorinrichting! 

Akoestische kantoormeubelen voor minder overlast

Werk je in een kantoortuin? Dan kan je overlast ervaren van bijvoorbeeld bellende collega’s of collega’s die een overleg hebben. Om de overlast te verminderen, kan je er voor kiezen om akoestische meubelen te plaatsen. Akoestische kantoormeubelen zorgen ervoor dat het geluid minder wordt weerkaatst in de kantoorruimte. Door minder weerkaatsing van het geluid, zul je minder geluidsoverlast ervaren. Je kunt ervoor kiezen om staande schermen of bureauschermen te plaatsen. Maar ook een phonebooth kan mogelijkheden bieden om geluidsoverlast tegen te gaan. 

 

Schermwanden dragen bij aan een verbeterde akoestiek

Schermwanden dragen bij aan een verbeterde akoestiek

Accessoires maken je kantoorruimte af

Accessoires vallen ook in de categorie kantoormeubelen. Met behulp van accessoires kun jij je kantoorruimte net wat meer aankleden. Kies accessoires die helemaal passen bij jouw persoonlijke voorkeur en de stijl van het bedrijf. Hou je bijvoorbeeld van veel groen op kantoor? Of gaat jouw voorkeur uit naar een warme aankleding? Met behulp van afstijlpakketten kun jij je kantoorruimte helemaal afmaken met accessoires. Kantooraccessoires dragen bij aan het uitdragen van de juiste sfeer, zorgt het voor inspiratie en geeft een persoonlijke touch aan het kantoor. Kies het pakket wat bij jou past!

Ergonomische kantoormeubelen

Ergonomische kantoormeubelen dragen bij aan een verbeterde lichamelijke gezondheid. Dankzij ergonomische kantoormeubelen kun je een betere houding aannemen tijdens het werk op kantoor. Onder ergonomische kantoormeubelen worden meubelen verstaan die een positieve uitwerking hebben op je werkhouding. Een verbeterde werkhouding draagt weer bij aan het verhogen van de productiviteit. 

De ergonomische meubelen bieden extra ondersteuning waardoor jij een betere houding kunt aannemen. Een verbeterde werkhouding zorgt ervoor dat je minder snel last krijgt van rug- en nekklachten. het voordeel van ergonomische kantoormeubelen is daarmee ook het beperken van verzuim vanwege lichamelijke klachten. 

 

Ergonomische kantoormeubelen

Zijn jouw kantoormeubelen ergonomisch verantwoord?

Instellen van kantoormeubelen

Het instellen van kantoormeubelen is belangrijk om de juiste werkhouding aan te kunnen nemen. Maar hoe stel je je kantoormeubelen zo goed mogelijk in? Je kiest hierbij zelf wat voor jou de juiste hoogte is. Ga in een goede houding op je bureaustoel zitten en stel dan de hoogte van het bureau in. Een bureaustoel heeft verschillende onderdelen die verstelbaar zijn.

Zo kun je bij een ergonomische bureaustoel de armsteunen, rugleuning en het zitvlak in hoogte en diepte verstellen. Stel de hoogtes van deze onderdelen in naar jouw eigen voorkeur en houding. Denk er bij het instellen van het zitvlak aan dat je je voeten plat op de grond zet. Door dit te doen voorkom je dat je het zitvlak te laag instelt. De armsteunen moeten ingesteld worden op dezelfde hoogte als het werkblad van je bureau. Het is belangrijk dat je je armen losjes op de armsteunen kunt leggen. De hoogte van het zitvlak mag variëren tussen de 41 en 55 cm.

Richt je kantoorruimte in met kantoormeubelen

Wil jij je kantoorruimte gaan inrichten met verschillende kantoormeubelen? Dat kan een lastige klus zijn. Officeplanner kan hierbij uitkomst bieden! Officeplanner helpt jou bij het inrichten van je kantoorruimte, zodat je een ruimte creëert die niet alleen efficiënt is, maar ook nog eens prettig is om in te werken. Je kan alle kanten op met de verschillende kantoormeubelen! 

Voor meer informatie over Officeplanner kun je vrijblijvend contact opnemen met één van onze vastgoedconsultants die telefonisch te bereiken zijn op: 085 877 05 19. Mailen mag ook, dat kan naar: info@skepp.nl. Welke kantoormeubelen staan er op jouw wishlist? 

Bekijk hoe en waar we dit toepassen

Benieuwd hoe we onze creativiteit en expertise in de praktijk tot leven brengen? Ontdek onze toffe projecten. Ervaar hoe we kantoorruimtes omtoveren naar functionele en inspirerende omgevingen die de verhalen van de klanten vertellen. Onze projecten bieden je een exclusief kijkje in de keuken. Ga mee op ontdekkingsreis en laat je inspireren!

See what's next

Wil je meer lezen? Ontdek meer inspirerende inrichtingsideeën en oplossingen voor een dynamisch kantoor.

Waarom kantoorinrichting uitbesteden aan personal designer?

Waarom kantoorinrichting uitbesteden aan personal designer?

Wil je weten welke voordelen en nadelen er zijn als je een personal designer de kantoorinrichting verzorgd? En waarom jij een personal designer jouw kantoorruimte moet laten inrichten? Lees dan gauw verder!

Lees meer
Zo bevorder je samenwerking met behulp van de kantoorinrichting

Zo bevorder je samenwerking met behulp van de kantoorinrichting

Met behulp van deze 5 tips weet jij hoe je aan de hand van de kantoorinrichting weer een fijne, maar veilige samenwerking op gang brengt op gepaste afstand!

Lees meer
Wat is de werking van kleur op kantoor?

Wat is de werking van kleur op kantoor?

Hoe kies je de juiste kleur? En wat is de werking van kleur op kantoor? Je leest er alles over in dit blog!

Lees meer

Ready to make the first move?

Klaar voor een dynamische kantoorinrichting? We got you! Maak jij de first move?

Geen verplichtingen
Persoonlijk ontwerpplan
Gratis & vrijblijvend advies