De kantoorinrichting is tegenwoordig veel meer dan enkel het inrichten van een paar kantoorruimtes en werkplekken. In moderne kantoorpanden vind je nogal eens verschillende ruimtes voor verschillende werkzaamheden. In dit blog lichten we de ruimtes uit die in jouw kantoorpand écht niet mogen ontbreken. Lees snel verder!
3x kantoorruimtes die efficiënt werken eenvoudiger maken
We willen allemaal efficiënt werken, maar wist je dat de verschillende ruimtes in jouw kantoorunit hier ontzettend veel invloed op hebben? Ook al heb jij iedere medewerker waarschijnlijk een eigen werkplek gegeven, er valt zoveel meer te halen uit jouw kantoorinrichting! Met kantoorruimtes die specifiek ingericht zijn voor bepaalde werkzaamheden sla jij je slag wat betreft efficiëntie!
1. Een kantoorruimte om te vergaderen
We willen deze kantoorruimte niet per se een vergaderruimte noemen, want deze ruimte kan zoveel meer zijn dan dat! Natuurlijk leent een ruimte met een grote tafel, flink wat stoelen en goede presentatie mogelijkheden zich uitstekend voor iedere vergadering. Met deze kantoorinrichting kun je echter ook perfect een presentatie of een ontspannend potje Mario op de Playstation spelen.
Een vergaderruimte kan veel meer bieden dan alleen maar urenlange saaie vergaderingen.
Zo’n beamer is namelijk overal goed voor in jouw kantoorpand! Jouw vergaderruimte is dus veel meer dan enkel een vergaderruimte en mag zeker niet ontbreken in jouw kantoorpand. Wist je trouwens dat vergaderruimtes helemaal te matchen zijn met de rest van jouw kantoorinrichting?
2. Flexwerkplekken voor snel overleg
Wil je wel even overleggen, maar wil je daar geen complete vergaderruimte voor opstarten? Zorg dan voor meerdere kleine kantoorruimtes waar je even snel met een paar mensen kunt zitten voor een spoedoverleg. Deze werkplekken kunnen direct als flexwerkplek gebruikt worden, zodat ze sowieso vaak nuttig zijn.
Bij ruimtes voor snel overleg kun je bijvoorbeeld denken aan geluidsdichte ruimtes in jouw kantoorinrichting, aparte kantoorkamers of statafels met barkrukken. Op deze manier ben je zeker van snel overleg. Zo’n toevoeging aan jouw kantoorinrichting is altijd de moeite waard. Neem voor inspiratie een kijkje in onze Webshop:
Bekijk de Officeplanner Webshop!
3. Ongestoord werken in aparte kantoorruimtes
In ieder kantoorpand vinden werkzaamheden plaats waar je (helaas) anderen mee zou kunnen lastigvallen. Nu hebben we het niet over gaten in muren boren, maar over bellen, printen of kopiëren. Taken waar je niet onderuit komt, maar waar je het liefst een aparte kantoorruimte voor opzoekt. Dat is eenvoudiger dan je denkt en hoeft in geen geval ten koste te gaan van jouw zorgvuldig bedachte kantoorinrichting.
Om afleiding op kantoor te verminderen, creëer dan aparte ruimtes voor het bellen, printen of kopiëren.
Die kantoorinrichting kun je namelijk opfleuren met een paar gave telefooncellen voor de bellers op jouw kantoor. Ziet er tof uit en geeft iedere beller privacy. Voor printen en kopiëren kun je een aparte ruimte in jouw kantoorpand reserveren, zodat niemand er last van heeft en jouw kantoorinrichting niet wordt beïnvloed door een printer…
Vergaderruimte, flexwerkplek en telefooncel, wat is er nog meer in jouw kantoorinrichting?
Er is natuurlijk veel meer te bedenken voor in jouw kantoorinrichting. Wij hebben in dit blog even drie onmisbare ruimtes benoemd, misschien loop jij zelf nog tegen andere dingen aan in jouw kantoorpand. Waar je ook tegenaan loopt, voor iedere taak vind je bij Officeplanner een geschikte module. Of je nu wilt vergaderen, bellen met privacy of vooral jouw kantoorruimte in meerdere kleine ruimtes wilt verdelen, wij hebben een oplossing voor je die past bij iedere kantoorinrichting!