Op- en afschalen kantoormeubelen zorgt voor flexibiliteit in jouw onderneming

  • Door Laure Strikker
  • donderdag 19 maart 2020

Het Coronavirus houdt ons allemaal in de ban. Het RIVM adviseert waar mogelijk thuis te werken, maar dit is niet voor iedereen een optie. Veel kantoren blijven daarom toch open, welke maatregelen tref je dan als werkgever? Het zijn onzekere tijden voor de ondernemer. Kantoren moeten de deuren sluiten en het personeel loopt het risico ontslagen te moeten worden. In enkele van crisis wordt er soms juist extra personeel aangenomen. In deze situatie is het praktisch om flexibel kantoormeubilair te huren.  Nieuwsgierig naar de voordelen voor jouw onderneming? Je leest het in dit blog!



Bij de aanschaf van
kantoormeubilair sta je voor de keuze: huren, huurkoop of kopen. In de huidige situatie is het verstandig om het meubilair te huren. We weten niet wat het Coronavirus allemaal nog gaat aanrichten en wat dit economisch gezien voor ons gaat betekenen. Door kantoormeubilair te huren heb jij de mogelijkheid om jouw kantoorinrichting op- en af te schalen aan het aantal werknemers. En op De situatie waarin jouw onderneming verkeert.

kantoor blauwDoor een flexibele inrichting zal de productiviteit van jouw werknemers toenemen!

Flexibiliteit voor jouw onderneming

Bij het huren van kantoormeubilair ga je een huurovereenkomst aan waarbij je het kantoormeubilair in bruikleen krijgt. Je betaalt hier maandelijks een huurprijs. Daarnaast betaal je 1 maand borg. Het huren van kantoormeubilair is tot een periode van 2 jaar zelfs voordeliger dan kopen. Je kiest de kantoormeubelen die bij jouw onderneming passen. Kies je voor een flexibele kantoorinrichting? Bij het huren van flexibel kantoormeubilair profiteer je van een snelle levering. De kantoormeubelen kunnen binnen 1 week al geleverd worden. Naast de snelle levering, zorgt SKEPP voor contactloze levering. Het meubilair wordt voor de deur in elkaar gezet, de facility manager ontvangt de werkinstructie en het meubilair kan geplaatst worden daar waar gewenst.

"De kantoormeubelen kunnen binnen 1 week al geleverd worden." 

Minder kantoormeubelen nodig?

Een voordeel van kantoormeubelen huren is de flexibiliteit die het jou als ondernemer biedt. Het meubilair is maandelijks op- en af te schalen. Je betaalt dus alleen voor de meubels waar gebruik van wordt gemaakt. In de situatie waarin ondernemers zich nu verkeren is dit een zeer goede oplossing. Een deel van de werknemers werkt wellicht thuis, waardoor je minder meubilair op kantoor nodig hebt. Om kosten te besparen kun je bezuinigen op het gehuurde meubilair. Huur alleen wat er ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Tips voor een flexibele kantoorinrichting? Raadpleeg de button hieronder!

 
9 niet te missen tips voor een flexibele kantoorinrichting!

Officeplanner 4Een fijne loungeplek verminderd stress op de werkvloer.

Toch meer kantoormeubelen nodig?

Heb jij voor jouw organisatie toch meer kantoormeubelen nodig? Omdat er misschien wel extra personeel in dienst moet worden genomen? Geen probleem! Jouw gehuurde meubilair kan ook opgeschaald worden. Weet je niet voor hoe lang je de extra kantoormeubelen nodig hebt? Ook dit is geen probleem! Kortom, jij bepaalt de huurperiode.

 “ Jij bepaalt de huurperiode.”

Een bijkomend voordeel voor jou als huurder van kantoormeubelen is: dat het voor een verhuurder verplicht is om te helpen of vergoeden bij eventuele schade en gebreken van het meubilair. Je hoeft dus als huurder niet bang te zijn dat je ineens een hoog bedrag op moet hoesten voor reparatie of iets dergelijks. Na de huurperiode gaat het weer terug naar de desbetreffende eigenaar. Zo draag jij nergens meer de lasten van.

Handige tips om afstand te bewaren op kantoor

In de situatie waarin we verkeren is het van belang om afstand te houden van elkaar. Op kantoor kan dit soms lastig zijn, maar wel noodzakelijk. SKEPP heeft voor jou dé oplossing voor dit probleem. Door gebruik te maken van scheidingswanden tussen de bureaus kom je niet in contact met elkaar. Nog een voordeel, deze akoestische schermen dempen het geluid, dus kun je rustig telefoneren vanaf jouw werkplek.

akoestische schermenHier wordt afstand gehouden, maar ook gebruikt gemaakt van akoestische schermen.


Vind je dit nog te dichtbij? Dan is een andere optie de Meetingbox. Door een aantal werknemers te verspreiden over Meetingboxen creëer je ruimte en afstand. De Meetingboxen zijn verkrijgbaar in verschillende formaten, dus voor ieder kantoor wat wils. De boxen zijn voorzien van sfeervolle verlichting en goede ventilatie. Hier kan jouw personeel de hele dag comfortabel  in werken. Meer informatie over de voordelen van de Meetingbox? Lees de blog: Een flexibele kantoorinrichting met de Meetingbox.


Shop hier de Meetingbox!

meetingboxDe Meetingbox: Ideaal om je terug te trekken en rustig te werken!

Flexibele kantoormeubelen wat voor jouw organisatie?

Bekijk de opties in de Officeplanner Webshop. De Officeplanner Webshop heeft veel mogelijkheden om jou te voorzien van alle behoeftes. Maak keuze uit het grote assortiment van onze kantoormeubelen. Bepaal de optie die voor jouw bedrijf het meest geschikt is! Liever op voorhand advies inwinnen? Neem dan contact op met onze kantoorexperts en ontvang gratis en vrijblijvend advies!

 


Neem contact op!

 

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure