Op een rijtje: de voordelen van tijdelijk kantoormeubilair

  • Door Femke Sand
  • dinsdag 12 november 2019

Steeds meer bedrijven kiezen voor de aanschaf van tijdelijk kantoormeubilair. Tenzij we het hebben over een nieuwe startup, is de kans groot dat je bedrijf al zo’n tien jaar of zelfs langer gevestigd is op dezelfde plek met dezelfde kantoorinrichting. Iets dat altijd heel normaal was. Waarom zou je van plek veranderen wanneer het allemaal prima loopt? Maar toch is zo’n langdurig contract met vaste kantoorinrichting niet meer van deze tijd. Gelukkig gaat de markt daarin mee en kan er vaak met tijdelijke contracten en in tijdelijke kantoorinrichtingen gewerkt worden. En dat levert de volgende voordelen op:


04 zoek flexibel kantoormeubilair voor jouw kantoor

Groei mee met je bedrijf

Een organisatie is continu aan verandering onderhevig. Het kan groeien of krimpen, kantoorruimte te kort komen of juist over hebben. Als bedrijf wil je flexibel zijn en dus moet je kantoor dat ook zijn. Een kantoorpand met lang huurcontract past niet binnen deze flexibiliteit. Als jouw bedrijf binnen één jaar opeens zo gegroeid is dat je kantoorruimte te kort komt, wil je niet vastzitten aan een contract dat nog 4 jaar duurt, maar juist snel kunnen overstappen op een nieuw kantoorruimte.

Verlengde poolseweg 38 Breda Je wilt niet al te lang vastzitten aan een huurcontract. Kies daarom voor een flexibel huurcontract.

Bij Gesponnen Suiker hebben ze dit ook in de gaten. Deze kledingwinkel die zowel online als offline actief is, huurt momenteel een kantoorpand dat goed bij ze past, maar ze merken ook dat het ‘for the time being is’ en dat ze qua grootte binnenkort verder moeten kijken. Dit is mogelijk door hun eenjarige huurcontract. Met een kortdurend huurcontract kun jij na elk jaar opnieuw bepalen of de grootte en de ruimte van de kantoorinrichting nog bij jouw bedrijf passen of dat je wellicht meer of juist minder kantoorruimte nodig hebt. Zo pas je je gemakkelijk aan.

Pas je kantoorinrichting aan op je groei

Niet alleen een tijdelijke ruimte kan je helpen flexibel te zijn, ook tijdelijk kantoormeubilair in de kantoorinrichting ondersteunt hierbij. Een tijdelijke of gehuurde kantoorinrichting kan op elk moment opgeschaald of ingekrompen worden. Hierdoor kun je bij snelle groei ook snel meer meubilair ter plaatse hebben. Met Officeplanner kan het meubilair binnen 1 week op zijn plek staan en in gebruik genomen worden! Daarnaast kan het je ook helpen met het inrichten van de kantoorinrichting. Waar moet die tafel staan? En is een mobiele vergaderunit misschien ook handig en in te passen in onze kantoorinrichting?

Niet alleen een tijdelijke ruimte kan je helpen flexibel te zijn, ook tijdelijk kantoormeubilair in de kantoorinrichting ondersteunt hierbij.

Met Officeplanner richt jij je kantoor makkelijk en snel in. Holland Startup maakte ook gebruik van Officeplanner en geeft aan ontzettend blij te zijn met de flexibele mogelijkheden ervan. Jonge ondernemers waar Holland Startup mee samenwerkt groeien snel en verplaatsen van de shared space naar een eigen kantoor. Door deze snelle groei is veel flexibiliteit nodig en die kan Officeplanner ze bieden.

De ingerichte kantoorruimte van Holland Startup.

Schaf geen overbodig meubilair aan

Nog een bedrijf dat de voordelen van Officeplanner ondervonden heeft, is Uber Eats. Wanneer zij in een nieuwe stad als Enschede hun bedrijf opzetten, hebben zij daar een tijdelijke kantoorruimte nodig voor zo’n zes tot acht weken. Voor dit tijdelijke kantoor schaffen ze het liefst geen nieuw meubilair aan, want dat is na die zes tot acht weken overbodig. Ook hier biedt Officeplanner de ideale oplossing.

Door tijdelijk kantoormeubilair te huren hoef je niet gelijk een flinke investering te doen.

Door kantoormeubilair te huren kan de tijdelijke kantoorruimte een praktische en ook mooie kantoorinrichting krijgen, zonder dat er van alles aangeschaft hoeft te worden. Daarnaast verzorgt SKEPP de levering en het ophalen van de kantoorinrichting, dus kost dit voor jouw organisatie erg weinig moeite. Bij een tijdelijk kantoor als dat van Uber Eats kan het huren van een tijdelijke kantoorinrichting dus ook de ideale oplossing bieden.

Pay as you earn

Vooral voor nieuwe kleine bedrijven kan het lastig zijn om ineens een grote investering te doen in een nieuwe kantoorinrichting. Door tijdelijk kantoormeubilair te huren hoef je niet gelijk een flinke investering te doen, maar kun je betalen terwijl je verdient: pay as you earn. Het meubilair is al in gebruik, zorgt ervoor dat medewerkers hun werk op een fijne manier kunnen doen en zorgt er zodanig ook voor dat er al geld binnen kan komen.

Officeplanner kit Brouwerijstraat 1 42 1Toe aan een nieuwe kantoorinrichting? Bekijk de mogelijkheden van Officeplanner eens!

De kantoorinrichting hoeft dus niet betaald te worden voor het wat oplevert, maar kan betaald worden terwijl het ook al levert. Niet alleen bij kleine bedrijven is dit een handig principe, maar ook bij grotere bedrijven die bijvoorbeeld toe zijn aan een frisse nieuwe kantoorinrichting.

Blijf bij de tijd met je kantoorinrichting

Zoals hierboven al staat: tijdelijk kantoormeubilair is ook perfect voor bedrijven die graag zo af en toe de kantoorinrichting op de kop gooien. Niet letterlijk natuurlijk, maar het kan heerlijk zijn om de kantoorinrichting om de zoveel jaar eens te veranderen. Door voor tijdelijk meubilair te gaan blijft je kantoor helemaal bij de tijd en kun je de kantoorinrichting zo af en toe eens helemaal anders aanpakken. Officeplanner kan je bijvoorbeeld helpen bij het kiezen van een afstijlpakket met een ander thema of met het ruimtelijk herinrichten van het kantoormeubilair. Mogelijkheden genoeg dus!

Deel je faciliteiten

Een laatste voordeel van tijdelijke kantoorruimte zijn de ruime mogelijkheden aan faciliteiten die kantoorpanden met tijdelijke kantoorruimte vaak bieden. Omdat er veel verschillende bedrijven in zo’n pand huisvesten die ook nog kunnen wisselen, is het lastig en daarnaast ook jammer van de ruimte om voor elk bedrijf aparte lunchruimtes, meeting rooms en meer van dit soort voorzieningen te regelen.

Atoomweg 1 Utrecht 11 1De flexibele ingerichte kantoorruimte van City Hub.

Deze faciliteiten zijn dus meestal gedeeld in dit soort bedrijfsverzamelgebouwen, met als resultaat dat ze groter zijn en tot in de puntjes geregeld. Deze uitstekende faciliteiten behoorden voor City Hub, een bedrijf dat zichzelf omschrijft als ‘een slim magazijn aan de rand van de stad’, dan ook tot de redenen om voor een flexibele ruimte met Officeplanner te gaan.

Wees flexibel en ga over op tijdelijk

Zoals hierboven te lezen is, zijn er verschillende redenen om voor een tijdelijk kantoor of een tijdelijke kantoorinrichting te gaan. Je blijft als bedrijf flexibel om te groeien of te krimpen, in zowel bedrijfsruimte als kantoorinrichting. Daarnaast hoef je geen overbodig meubilair aan te schaffen bij tijdelijke kantoorruimtes. Ook kun je de kantoorinrichting van stijl en smaak veranderen wanneer je daar zin in hebt, kun je gebruik maken van hoogstaande gedeelde faciliteiten en heb je dit alles in een handomdraai bereikt met behulp van Officeplanner. Tijdelijke kantoormeubilair is dus zeker de moeite waard!

11 officeplanner meest flexibele kantoorinrichting

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure