Kantoorinrichting

Hoe richt je de ontvangstruimte in?

Zo geef je (potentiële) klanten de juiste indruk over jouw kantoor en diensten! Ben je benieuwd hoe je de ontvangstruimte zo goed mogelijk inricht? In deze blog delen wij onze tips!

Hoe richt je de ontvangstruimte in?

De ontvangstruimte inrichten? Zo geef je (potentiële) klanten de juiste indruk over jouw kantoor en diensten! De eerste indruk begint namelijk al bij binnenkomst in de ontvangstruimte. Hoe je de ontvangstruimte inricht? Zo aantrekkelijk mogelijk! Hierbij is onder andere de sfeer van de ruimte van belang. Ben je benieuwd hoe je de ontvangstruimte zo goed mogelijk inricht? In deze blog delen wij onze tips!

Goede indruk maken op de (potentiële) klanten? Zo doe je dat!

De ontvangstruimte is de eerste plek die je (potentiële) klanten zien. Zoals je weet, is de eerste indruk één van de belangrijkste momenten om de juiste indruk bij je klant achter te laten. Een eerste indruk maak je maar 1 keer. Dit is dan ook de reden waarom de ontvangstruimte zo aantrekkelijk mogelijk moet zijn.

Kraanspoor 50 5990Richt de ontvangstruimte in met SKEPP meubilair!

Hoe ontvang jij je klant?

Kies bijvoorbeeld voor een receptiezuil in jouw ontvangstruimte. Klanten kunnen zich direct melden via de receptiezuil bij binnenkomst. Daarna kunnen de (potentiële) klanten plaatsnemen op het meubilair in de ontvangstruimte. In deze ruimte kan het bezoek gelijk de sfeer proeven. Maar hoe creëer je de gewenste sfeer in een ontvangstruimte?

Waarom de sfeer in een ontvangstruimte belangrijk is

Een ontvangstruimte moet de juiste eerste indruk geven aan (potentiële) klanten. De sfeer in de ontvangstruimte zegt veel over jouw bedrijf. Ook jouw uitstraling moet daarop aansluiten. Creëer sfeer door de juiste kleuren te gebruiken. Wil je geen fouten maken? Laat dan de kleur van jouw bedrijfslogo terugkomen in de ontvangstruimte. Past deze kleur niet helemaal bij de sfeer die jij wilt uitstralen? No problem! Ga dan voor een kleur die past bij de gewenste uitstraling. Maar welke kleuren creëren wél de juiste sfeer?

✅ Groene kleuren zorgen voor een levendige uitstraling, maar geven (potentiële) klanten een rustgevend gevoel. Ben jij een levendig bedrijf, maar wil je toch een rustgevend gevoel uitstralen? Kies dan voor een groene kleur. Naast de frisse kleur, zorgt het ook voor een ruimtelijk geheel.

✅ Gele tinten maken mensen over het algemeen erg vrolijk. Op zonnige dagen zijn mensen blijer, dan wanneer het erg grauw is buiten. Dit komt door de gele kleur. Wil jij als bedrijf een vrolijke sfeer overbrengen? Dan is geel de kleur voor jou! Hoe blij wordt jij van deze kleur? Wij weten het wel!

✅ Oranje kleurtinten stralen vriendelijkheid en zelfverzekerdheid uit. (Potentiële) klanten zullen de vriendelijkheid meteen opmerken en zelf hier op reageren met vriendelijkheid. Met oranje sta je al met 1-0 voor, zonder dat er een gesprek heeft plaatsgevonden. Wil je een zelfverzekerde indruk maken? Dan is oranje iets voor jou! De klant zal sneller vertrouwen krijgen in jou als bedrijf. Uiteindelijk resulteert dat ook in een (snellere) samenwerking. Klinkt goed toch?

✅ Een blauwe tint geeft (potentiële) klanten het gevoel dat het bedrijf betrouwbaar is. Dit kan van pas komen bij een samenwerking. Het bedrijf maakt de wensen en beloften waar van de klant. Kortom, met de kleur blauw zorg je voor een goede eerste indruk. Ga jij voor blauw? Of heb je een andere kleur op het oog?

Afbeelding FB post 3Hoe gezellig is deze ontvangstruimte?

Welk meubilair past er in de ontvangstruimte?

Naast het creëren van de juiste sfeer, is de inrichting van een ontvangstruimte belangrijk. Het is hierbij van belang dat er gekeken wordt naar passend meubilair. Wanneer de klant zich heeft aangemeld bij de receptiezuil, wil de klant ergens plaatsnemen. Om het wachten zo aangenaam mogelijk te maken, kies je bijpassend zitmeubilair. Het zitmeubilair geeft naast comfort ook sfeer. Kijk daarom goed naar welke meubels je plaatst in de ontvangstruimte.

Zeeburgerpad 8 Amsterdam 14Welke meubels zou jij in een ontvangstruimte willen hebben?

Hoe richt je een ontvangstruimte in?

Het inrichten van een ontvangstruimte lijkt makkelijk. Toch zie je dat bedrijven steeds meer aandacht schenken aan de ontvangstruimte. Waarom? Omdat er toch meer komt kijken bij het inrichten ervan. Breng de juiste sfeer in de ontvangstruimte met passend meubilair. Je wilt toch niet dat klanten in een lege ruimte moeten wachten? Er zijn zoveel opties voor meubilair, dat je misschien door de bomen het bos niet ziet. Dat is geen probleem. SKEPP heeft veel kantoormeubilair voor jou!

Wat dacht je van:

BePureHome 3-zits bank Rodeo

Treinbank Lille

Poef Gerona

Fauteuil Booi

✅ Fauteuil Floro

De keuze is reuze bij SKEPP. Er is veel meubilair voor in de ontvangstruimte. Kies het meubilair dat past bij jouw onderneming. Bedenk of de meubels passen bij jouw identiteit en bij de gewenste uitstraling. Het uitgangspunt blijft dat het interieur bij de identiteit van het bedrijf moet passen. Ga je voor een moderne look of juist een creatieve stijl? Voor het afstijlen van de ontvangstruimte heeft SKEPP 3 pakketten.

✅ Afstijlpakket Vintage

✅ Afstijlpakket Cozy

✅ Afstijlpakket Botanic

Maak een keuze uit 2 opties per afstijlpakket. Kies uit een medium of groot pakket. Kun je niet kiezen tussen de 2 opties? Dat is geen probleem. Er is nog een derde optie mogelijk, namelijk optie A en B samen. In deze brochure vind je alle informatie over onze meubels en afstijlpakketten.

DSC00308Voor welk afstijlpakket kies jij?

Is een ontvangstruimte nog wel belangrijk door het coronavirus?

Zoals we allemaal wel weten heerst het coronavirus, hierdoor werken de meeste mensen thuis. Afspraken en ontmoetingen vinden hierdoor online plaats. Vraag jij je ook af of een ontvangstruimte dan nog wel nodig is? Het antwoord op deze vraag is: ja! Ondanks dat er op dit moment veel thuis wordt gewerkt, zullen kantoren blijven bestaan. Wel zullen kantoren een andere functie krijgen in de toekomst. Toch blijft het hebben van een ontvangstruimte cruciaal.

Werknemers zullen afwisselend thuis en op kantoor werken volgens de 3-2-2 regel. De week zal worden ingedeeld door 3 dagen op kantoor te werken, 2 dagen thuiswerken en 2 dagen weekend. De dagen waarop het personeel op kantoor werkt, zullen veel in het teken staan van samenwerken. Vergaderingen, brainstormsessies of ontmoetingen met (potentiële) klanten zullen op deze dagen worden ingepland. De (potentiële) klanten komen alsnog naar jouw kantoor toe en komen binnen via de ontvangstruimte. De ontvangstruimte blijft dus zeker van belang.

Richt nu jouw ontvangstruimte in!

Richt nu jouw ontvangstruimte in! Het inrichten van een ontvangstruimte blijft een lastige opgave, dat snappen wij. SKEPP staat voor jou klaar! Bekijk het ruime aanbod aan meubilair in onze webshop en richt jouw eigen ontvangstruimte in. Heb je toch liever telefonisch contact of wil je dat wij met jou meedenken? Dat kan! Neem contact op met onze experts, zij helpen jou met het inrichten van de ontvangstruimte en geven advies.


Neem contact op!

Bekijk hoe en waar we dit toepassen

Benieuwd hoe we onze creativiteit en expertise in de praktijk tot leven brengen? Ontdek onze toffe projecten. Ervaar hoe we kantoorruimtes omtoveren naar functionele en inspirerende omgevingen die de verhalen van de klanten vertellen. Onze projecten bieden je een exclusief kijkje in de keuken. Ga mee op ontdekkingsreis en laat je inspireren!

See what's next

Wil je meer lezen? Ontdek meer inspirerende inrichtingsideeën en oplossingen voor een dynamisch kantoor.

Duurzaamheid op jouw kantoor

Duurzaamheid op jouw kantoor

Duurzaamheid is niet meer uit ons leven weg te denken. Van het kopen van biologische groenten en fruit tot het recyclen van afval, het is allemaal heel normaal. Maar hoe pas je duurzaamheid nou toe op jouw kantoor of thuiswerkplek? Lees het in dit blog!

Lees meer
Thuiswerk checklist: wat heb je nodig voor het thuiswerken?

Thuiswerk checklist: wat heb je nodig voor het thuiswerken?

Werk jij momenteel vaak vanuit huis? Lees dan onze thuiswerk checklist! Hierin beschrijven wij dé belangrijke elementen die zeker niet mogen ontbreken bij het thuiswerken. Benieuwd welke elementen zo belangrijk zijn? Lees dan gauw verder!

Lees meer
Welke kantoorstijl past bij jouw onderneming?

Welke kantoorstijl past bij jouw onderneming?

Welke kantoorstijl past het beste bij jou? Er zijn tegenwoordig veel verschillende kantoorstijlen, maar wat zijn de voordelen van elke kantoorstijl? In dit blog ga je dit lezen! Ook hebben wij een boodschappenlijstje gemaakt voor elke kantoorstijl, handig toch?

Lees meer

Ready to make the first move?

Klaar voor een dynamische kantoorinrichting? We got you! Maak jij de first move?

Geen verplichtingen
Persoonlijk ontwerpplan
Gratis & vrijblijvend advies