SKEPP media

SKEPP spotlight | Huurcontracten, facturatie en documentatie via SKEPP

Door |

SKEPP ontzorgt verhuurders door de volledige administratie op zich te nemen

SKEPP is van oorsprong een online broker en ondergaat een transitie naar een proptech bedrijf. Iets dat hierbij goed past, is dat we sinds oktober 2016 de huurcontracten, facturatie, documentatie en het eventuele incassotraject voor verhuurders op ons nemen. Dit geldt niet alleen voor huurders die wij aandragen bij verhuurders, ook bestaande huurders kunnen simpel worden overgezet. 

Na een intakegesprek regelt SKEPP de rest en zorgt het op een vriendelijke maar doeltreffende manier dat huurders betalen

Indien je als (nieuwe) verhuurder akkoord bent met onze algemene voorwaarden, nemen wij een intakegesprek met je af, hierin vragen wij enkele administratieve gegevens uit. Denk hierbij aan het KvK-, btw-nummer, kadastergegevens en het rekeningnummer en de tenaamstelling. Vervolgens dragen wij potentiële huurders bij de verhuurder aan, die hopelijk besluiten te gaan huren. Als dat het geval is, vragen wij benodigde gegevens van huurders uit en die controleren we. Vervolgens wordt het huur- en sleutelcontract digitaal verzonden en ondertekend met het programma HelloSign. De inhoud van het huurcontract wordt uiteraard met de verhuurder afgestemd.

De huurder ontvangt daarna een welkomstmail met instructies en de huisregels van de verhuurder (die je als verhuurder bij ons aan kunt leveren of die de verhuurder en SKEPP in samenwerking opstellen). De huurder ontvangt borg- en huurfacturen. Iedere 14e van de maand krijgen huurders een mail met daarin de mededeling dat de huur betaald moet worden. Gebeurt dit niet? Dan stuurt SKEPP betalingsherinneringen. De huurgelden worden 3 keer per week gecontroleerd. Indien het binnen is, storten we het meteen door naar de verhuurder. Op een vriendelijke, maar doeltreffende wijze zorgen we ervoor dat de mensen op tijd betalen. 

startende en vertrekkende huurders dashboardMet het verhuurdersportal kun je het proces volgen van alle startende en vertrekkende huurders, zowel op desktop als mobiel.

Het verhuurdersportal: de plek waar je inzicht hebt in je huuromzet en alle lopende betalingsprocessen

Om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van de acties van SKEPP omtrent de huurcontracten, facturatie en documentatie, is er het verhuurdersportal. Hier kun je het proces volgen van alle startende en vertrekkende huurders, zowel op desktop als op mobiel. Zodra er iets is dat je moet doen, dan zie je dat in de to-do-list (hierbij moet je denken aan het goedkeuren van teruggave van de borg of het overhandigen van een sleutel aan een huurder). In het portal heb je als verhuurder altijd inzicht in je huuromzet, inclusief forecasts voor de komende maanden en de cashflow. Ook niet onbelangrijk: je ziet wie nog moeten betalen. 

Naast dat je alles kunt zien in het portal, stuurt SKEPP maandelijks een btw-rapport naar verhuurders. Hierin zijn alle huurinkomsten te bekijken. Zo is je boekhouding altijd op orde, want dit rapport is het enige dat je nodig hebt voor de boekhouding. Het grote voordeel is dat SKEPP het rapport reduceert tot slechts één A4-tje iedere maand. Het komt erop neer dat het inboeken van je gehele administratie slechts enkele minuten duurt voor jou of je boekhouder. 

huurcontracten facturatie skepp verhuurdersZodra je als verhuurder iets moet doen, zie je dat terug in de to-do-list in het verhuurdersportal.

Huurders via SKEPP? Dan is de administratieve dienstverlening zelfs gratis

'Hoeveel kost het ons om deze administratie uit handen te geven aan jullie?' Dat is een veel gestelde vraag door verhuurders aan ons. Wanneer het gaat om een huurder die via ons gaat huren bij een verhuurder, is deze dienstverlening geheel gratis. Deze dienstverlening zit dan bij de fee inbegrepen. De fee bedraagt 10% over de eerste jaarhuur bij kantoorruimte (na 1 jaar wordt de fee omgezet in €7,50 administratiekosten per maand) en 15% over de gehele contractduur bij (flex)werkplekken.

Voor bestaande huurders, of huurders die niet via ons huren bij een verhuurder, vragen wij een vergoeding van slechts €7,50 per maand. Zodra de huur is gestort aan SKEPP, wordt het bedrag (min de courtage of administratiekosten) doorgestort naar de verhuurder. Dit vindt op dezelfde dag of na één dag plaats. Heb je bestaande huurders? Geen enkel probleem, die kunnen gemakkelijk worden omgezet naar SKEPP. Wij kunnen processen voor opzeggingen, veranderingen van contract en dergelijke direct in gang zetten. Voor het overzetten van een huurder vraagt SKEPP eenmalig een overzetvergoeding van €10,-. 

huurcontracten inzichtelijk omzet verhuurders SKEPPAltijd inzicht in je huuromzet én wie nog moeten betalen.

Huurders die niet betalen? SKEPP start het incassotraject op

Een andere veel gestelde vraag: 'Maar wat nu als huurders niet betalen?' Nou, dat is heel simpel: SKEPP start dan het incassotraject op. Alle stappen in het incassotraject gaan in overleg met verhuurders. Dus ook daarover hoeven verhuurders zich geen enkele zorgen te maken. SKEPP vindt het belangrijk om verhuurders te ontzorgen, zodat de verhuurders zich kunnen richten op de core business.

Onze financiële specialisten Anna Hendriks en Lena Sand staan voor verhuurders klaar om de volledige administratie over te nemen en zijn de contactpersonen voor vragen over de administratie. We helpen al ruim 70 verhuurders met kantoren door heel Nederland met het opstellen van de huurcontracten, facturatie en het documenteren ervan. 

Lees ook: SKEPP spotlight | Onlangs gedane deals in grootste steden van Nederland

Lees ook: SKEPP spotlight | Gesponsorde bus veilig aangekomen in Gambia

Share
amstelveenseweg kantoorpand amsterdam gemeenschappelijke ruimte
Chat met ons!
Chat