The road to Officekit (1/4): SKEPP ontwikkelt smart product dat oplossingen biedt voor pandeigenaren

  • Door Jari Wesselink
  • vrijdag 21 december 2018
  • 10

Officekit, dat is de naam van het vierde product dat SKEPP momenteel aan het ontwikkelen is. Dit product biedt pandeigenaren verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen. Denk hierbij aan de 'Kantoorhero', gratis koffie en thee, gesponsorde lunch, 24/7 keyless access en all-in schoonmaak. Met Officekit komt er leven in een kantoorpand, waarmee jij je als pandeigenaar kunt onderscheiden in de markt.


Door de verschillende tech-oplossingen - zoals een digitale receptie - maak je met Officekit jouw kantoorpand smart en kun je op efficiënte en voordelige wijze hospitality-faciliteiten bieden. De ontwikkeling van Officekit is in volle gang, in 2019 opent de eerste Officekit-locatie in het SKEPP Lab in Enschede.

Een toenemende vraag naar flexibiliteit is een van de belangrijkste veranderingen in de kantorenmarkt in 2019. SKEPP heeft het afgelopen jaar onderzoek gedaan naar wensen van huurders omtrent het gebruik van kantoorruimten en de mate waarin faciliteiten worden aangeboden. Conclusie uit dit onderzoek is dat de algehele vraag naar ‘Office as a service oplossingen’ steeds meer toeneemt. Het nieuwe product Officekit speelt in op deze vraag.

Officekit biedt verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen

Officekit zorgt voor verhoogd serviceniveau voor huurders

Als pandeigenaar wil je natuurlijk dat je huurders zich thuis voelen in je kantoorpand(en). Met Officekit realiseer je dit, omdat dit product verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen biedt middels sensoren voor inzicht in omgevingsfactoren, smartlocks voor keyless access en een app om de faciliteiten te managen. Het algehele serviceniveau voor huurders wordt op deze manier verhoogd. Hieronder 8 van de faciliteiten en oplossingen die SKEPP met Officekit bewerkstelligt.

  • Een stijlvol ingericht sociaal hart, waar ruimte is voor huurders om te ontmoeten, vergaderen en lunchen;
  • Gratis heerlijke koffie en thee;
  • Iedere dag een gesponsorde, verse lunch;
  • Een ‘Kantoorhero’ als aanspreekpunt in het kantoorpand (hierover is verderop in dit artikel meer informatie te vinden);
  • 24/7 toegang via keyless access, waardoor pasjes, sleutels of tags overbodig zijn;
  • Bezoek wordt ontvangen middels een digitale receptie;
  • Schoonmaak van zowel de algemene ruimten als de kantoren is inclusief;
  • Inzicht in omgevingsfactoren als temperatuur, luchtkwaliteit, lichtinval en bezettingsgraad in kantoren;
  • Altijd toegang tot de virtuele plattegrond van de eigen kantoorruimte waarbij het meubilair met een druk op de knop op- en afgeschaald kan worden.
deur openen officekitGeen sleutels of tags meer nodig, maar keyless access met Officekit! Gemakkelijk, toch?

Huurders krijgen de regie over het kantoor

Middels een app krijgen huurders de regie over het eigen kantoor. De faciliteiten (zie hierboven) zijn gemakkelijk te managen, de lunch kan betaald worden via de app, administratieve zaken als contracten en facturen zijn direct inzichtelijk en gewenste wijzigingen kunnen digitaal worden ingediend. Door de koppeling met de overige producten van SKEPP kunnen huurders via de app zelfs met een druk op de knop aanvullende ruimtes of extra meubilair huren.

Pandeigenaren kunnen met Officekit hun aanbod onderscheiden in de kantorenmarkt

Pandeigenaren behouden controle middels eigen portal

Officekit brengt leven in een kantoorgebouw, iets waarmee pandeigenaren zich kunnen onderscheiden in de kantorenmarkt. Doordat Officekit uit veel technologische oplossingen bestaat, kan SKEPP het voor een substantieel lager bedrag aanbieden dan op traditionele wijze het geval is bij vergelijkbare producten. Hieronder zijn andere voordelen voor pandeigenaren opgesomd.

  • Officekit is whitelabel en volledig af te stemmen op de bestaande situatie of – indien gewenst – wordt een persoonlijk voorstel voor branding van jouw kantoorpand gemaakt;
  • Als pandeigenaar beschik je over een persoonlijk portal en een app voorzien van de tools om jouw kantoorgebouw optimaal te beheren;
  • Huurvoorstellen, contracten en facturen zijn gemakkelijk en geautomatiseerd (inclusief KvK-koppeling) op te stellen via het portal;
  • Inzicht in de financiële prestaties op kantoorunit-, pand- en portefeuilleniveau;
  • Dashboard met realtime sensor data op unit- en pandniveau, denk hierbij aan temperatuur, luchtkwaliteit, lichtinval en bezetting;
  • Je krijgt er ook een huurdersapp bij, waarbij de huurder in hetzelfde portal werkt en op deze manier zelf taken op zich kan nemen, die niet op het bordje van jou als pandeigenaar komen te liggen;
  • De ‘Kantoorhero’ ontzorgt je bij rondleidingen en ontvangt potentiële huurders met een customized koffiemok voorzien van naam en bedrijfsnaam;

‘Kantoorhero’ als aanspreekpunt voor alle huurders

Met de tech-oplossingen van Officekit die SKEPP integreert, speelt het in op de groeiende behoefte naar ‘Office as a service oplossingen’ en bovendien de nieuwste technologische ontwikkelingen in de kantorenmarkt. Echter gaat dit in combinatie met de ‘Kantoorhero’, die iedere dag aanwezig is in je kantoorpand.

Voor vragen over het pand, de app of de schoonmaak kunnen huurders zich melden bij de ‘Kantoorhero’. Hij of zij is hét aanspreekpunt, maakt bovendien iedere dag de algemene ruimten schoon en verzorgt wekelijks de schoonmaak van de kantoren van huurders. Daarnaast is de ‘Kantoorhero’ ook altijd in voor een praatje en zorgt hij of zij ervoor dat de sfeer en gezelligheid altijd optimaal is!

inlogscherm officekit portalVoorbeeld van het inlogscherm van Officekit.

Houd ons platform in de gaten voor nieuwe updates

De ontwikkeling van Officekit in een laboratorium is in volle gang. De komende periode gaan we regelmatig updates geven over de ontwikkelingen in het laboratorium en de lancering van de eerste Officekit-locatie. Mochten er vragen zijn na deze eerste update, neem dan gerust contact op met SKEPP door op onderstaande button te klikken, te bellen naar 085 877 05 19 of te mailen naar info@skepp.com. We will keep you informed about Officekit!


Neem contact op

Officekit vierde product van SKEPP na Officelisting, Officemanager en Officeplanner

Officekit wordt het vierde product van SKEPP. Met de 3 voorgaande producten is het proptech-bedrijf inmiddels actief is in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje en Frankrijk. Daarnaast is er de ambitie om verder te groeien in Europa. Meer weten over Officelisting, Officemanager en Officeplanner? Hieronder zijn de producten kort toegelicht.

Officelisting: de Airbnb van de kantorenmarkt

Waar SKEPP in 2019 haar vierde product introduceert, beschikt het momenteel al over 3 producten. Officelisting is het product waarmee het proptech-bedrijf startte in 2013. Het is de gratis vergelijkingswebsite voor kantoorruimte. Met dit product brengt het organisaties die op zoek zijn naar huisvesting in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte. Als de Airbnb van de kantorenmarkt beschikt het momenteel over een aanbod van meer dan 2000 kantoren in Europa. Benieuwd hoe dit in zijn werk gaat? Bekijk dan onderstaande video.

Contract- en facturatiebeheer middels Officemanager

Officemanager is in 2016 aan het productenpakket toegevoegd. Hiermee verbindt SKEPP de pandeigenaren en huurders digitaal via het huurders- en verhuurdersportal. Middels Officemanager biedt SKEPP pandeigenaren de tools om efficient en gemakkelijk het eigen pand te managen. Van de huuraanbieding, het huurcontract en de facturatie tot het debiteurenbeheer via onze softwaretool.

In het dashboard - waarin alles volledig geautomatiseerd en gedigitaliseerd is - vind je alle gegevens, het zal jou ontzorgen van vele werkzaamheden. Hierbij zijn koppelingen met onder andere de KvK, Exact Online en Twinfield. In het portal voor de pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte is alles overzichtelijk in te zien.

Kantoorinrichting met Officeplanner

Het derde product is het designinrichtingspakket genaamd Officeplanner. Met dit product kan SKEPP kantoren flexibel inrichten op basis van de wensen en eisen van de afnemer. Hierbij biedt het 2 stijlen aan, namelijk URBAN Industrial en URBAN Scandinavian. Ook kunnen afstijlpakketten worden toegevoegd, om de inrichting een persoonlijke tint te geven.

Een ander groot voordeel: het ergonomische meubilair is met een druk op de knop op- en af te schalen. Het meubilair is niet aard- en nagelvast en is daarom op ieder moment te verschuiven. De inrichting is te huren, huurkopen en kopen. Meer weten over Officeplanner, de zelf ontwikkelde producten van het pakket (waaronder de Meeting Box) en de voordelen die het met zich meebrengt? Klik op onderstaande button en bekijk de video onder de button!


Kantoorinrichting met Officeplanner

Meer weten over Officekit? Lees dan ook deel 2 van deze blogserie!

Het tweede gedeelte van deze blogserie staat momenteel op de website en hierin wordt verteld over de lancering van de eerste Officekit-locatie. Klik hieronder om naar dit blog te gaan:


The road to Officekit (2/4)

Download hier ons magazine: Offline

In ons magazine 'Offline' vind je de beste kantoortips, meest toffe kantoorpanden, laatste trends voor je kantoorinrichting en meest unieke bedrijven uit Nederland. Win informatie in, profiteer van de tips en doe inspiratie op!