The road to Officekit (3/4): Deze hospitality- en tech-oplossingen biedt Officekit

  • Door Jari Wesselink
  • dinsdag 2 april 2019

De kantoorhero, baristawaardige koffie, keyless access, een digitale receptie, sensoren om inzicht te geven in omgevingsfactoren en all-in schoonmaak: een opsomming van een aantal van de hospitality- en tech-oplossingen die Officekit biedt. Onlangs werd bekend dat SKEPP start met Officekit in Enschede. Met hospitality-faciliteiten brengt Officekit leven in een kantoorpand. Door de combinatie met verschillende tech-oplossingen wordt de attractiviteit van het pand verhoogd op efficiënte wijze. In dit blog worden de features van het nieuwe product van SKEPP verder toegelicht.


In het geval van de eerste locatie van Officekit, aan de Brouwerijstraat 1 in Enschede, wordt letterlijk leven in de brouwerij gebracht. Het voormalig hoofdkantoor van Grolsch beschikt over 8.000 m2 bruto vloeroppervlak en ruim 200 m2 sociaal hart. Het bieden van de juiste mix aan faciliteiten en het creëren van een unieke sfeer zijn kernfactoren voor de succesvolle exploitatie van een kantoorpand. In menig pand is dit een behoorlijke opgave, maar met Officekit is dit gemakkelijk, flexibel en betaalbaar. Klik op onderstaande button en kom meer te weten over de eerste Officekit-locatie, die is uitgelicht in het vorige blog van deze blogserie.


The road to Officekit (2/4)

De kantoorhero, het aanspreekpunt van het pand en verantwoordelijk voor de schoonmaak

Officekit begint bij het aanspreekpunt van het pand, de kantoorhero. Hij of zij verwelkomt je ’s ochtends in het pand, zorgt dat koffie, thee en lunch beschikbaar is, verzorgt de dagelijkse schoonmaak van het sociale hart en is altijd beschikbaar voor een (informeel) praatje. Maar de kantoorhero doet meer: zo kan een huurder zich bij hem of haar melden met vragen of calamiteiten.

Daarnaast leidt deze persoon ook potentiële huurders door het pand, want wie kan immers beter over een pand vertellen dan de kantoorhero zelf? De rondleidingen worden rechtstreeks vanuit het SKEPP broker platform in de agenda van hem of haar ingeschoten, waardoor korte lijntjes ontstaan en potentiële huurders sneller hun ideale kantoor kunnen bekijken.

De kantoorhero is er niet enkel voor functionele zaken, maar is ook beschikbaar voor een praatje

Baristawaardige koffie, verse lunch en gemakkelijk afrekenen

Lekker eten en drinken, ook wel de motor van een kantoor genoemd. Officekit biedt aan huurders onbeperkt toegang tot koffie, thee en smaakwater in het sociale hart. Met high performance koffiemachines, versgemalen bonen en verse melk beschikt Officekit over een baristawaardige kop koffie.

Daarnaast ligt er elke dag een gesponsorde lunch te wachten. Het assortiment bestaat uit vers belegde broodjes, verpakte sandwiches, wraps, salades, yoghurt en fruit. Gesponsord betekent dat de prijs voor de huurders sterk gereduceerd is, zodat zij elke dag kunnen genieten van de lunch. Afrekenen gaat gemakkelijk en snel via een betaalzuil of op je telefoon met de Officekit-app.

betalen met app officekitBetalen kan gemakkelijk via de betaalzuil of via de Officekit-app op je telefoon.

Keyless access en een digitale receptie

Officekit integreert verschillende faciliteiten in één platform, waardoor het efficiëntieniveau wordt verhoogd zonder in te leveren op kwaliteit. Bovendien krijgt het pand een moderne uitstraling door de aanwezige tech-oplossingen. In en rondom het pand zijn er verschillende digitale sloten, van de slagboom buiten het pand tot aan de kantoren. Sleutels, pasjes, tags en bijbehorende sleutelcontracten zijn hierdoor verleden tijd.

Huurders kunnen simpel, maar op veilige wijze, sloten ontgrendelen met hun mobiele telefoon. Daarnaast worden bezoekers ontvangen via een digitale receptie, als de kantoorhero op dat moment toevallig niet aanspreekbaar is. Zo staan gasten nooit voor een dichte deur.

Sensoren en monitoring

Het pand wordt daarnaast uitgerust met sensoren. Elke sensor bestrijkt een unit of een vast oppervlak van een kantoorruimte. Op deze wijze krijgen huurders en verhuurders inzicht in de omgevingsfactoren per ruimte. In een dashboard is via de Officekit-app de huidige temperatuur in een kantoor zichtbaar, maar ook hoe de luchtkwaliteit is, of er sprake is van voldoende lichtinval en wat de bezettingsgraad is van een ruimte.

Het dashboard in de Officekit-app biedt huurders en verhuurders transparantie en objectieve informatie. Bovendien is het beschikken over data ook de opmaat naar het actief aansturen van installaties in een pand, om de efficiëntie van het kantoorpand nog verder te verhogen.

Vergaderen, ontmoeten en ontspannen in het sociale hart

Om van het sociale hart een levendige plek te maken, houdt Officekit met de inrichting van het sociale hart rekening met verschillende functies. Zo kan worden vergaderd in de SKEPP Meetingbox, maar is er ook ruimte om elkaar te ontmoeten of om te ontspannen. Officekit beschikt over een zorgvuldig samengesteld meubelassortiment, zodat het sociale hart een prettige, warme en herkenbare sfeer krijgt.

vergaderen in meetingbox skeppDe SKEPP Meetingbox, een plek om afgesloten te vergaderen.

All-in schoonmaak voor het sociale hart en de kantoorruimten

Met Officekit zijn meerdere schoonmaakcontracten per pand niet langer van toepassing. Officekit voorziet volledig in de schoonmaak van het pand. Dit betekent dat het sociale hart dagelijks wordt schoongemaakt. De kantoren worden wekelijks schoongehouden. Alles tegen een vaste all-in prijs. Middels de Officekit-app of via de kantoorhero kunnen ook incidentele opdrachten worden ingevoerd. Dus geen paniek wanneer een kop koffie wordt omgestoten.

Met de Officekit-app hebben huurders en verhuurders zelf de regie

Huurders en verhuurders krijgen toegang tot een eigen omgeving in de Officekit-app. De app geeft toegang tot de verschillende faciliteiten, sensorinformatie, contracten en facturen. Huurders kunnen gemakkelijk NAW-gegevens aanpassen in de app, maar ook een extra bureaustoel uitzoeken wanneer een nieuwe medewerker start. Verhuurders kunnen gemakkelijk een huurvoorstel uitbrengen, welke digitaal kan worden getekend en daarna automatisch wordt omgezet in een (ROZ) contract. De facturatiestroom komt vervolgens op gang.

Huurders en verhuurders krijgen toegang tot een eigen omgeving in de Officekit-app

‘Office as a Service Meet-up’ op 18 april in Amsterdam

Het aanbod van Officekit sluit naadloos aan op de ‘Office as a Service’-gedachte waar we in de kantorenmarkt steeds meer naar toe gaan. De inrichting en het gebruik van kantoorpanden worden steeds vaker losgetrokken van het casco. Bovendien vervaagt de scheiding tussen werk en privé, waardoor functies binnen een pand versmelten. Huurders van kantoorruimte zoeken flexibiliteit in het huurcontract, net als een dynamische werkomgeving die gemakkelijk aan te passen is aan de marktomstandigheden die constant veranderen.

B. Amsterdam, CityHub en Holland ConTech & PropTech delen hun ervaringen over deze trends en ontwikkelingen tijdens de ‘Office as a Service Meet-up’ op 18 april. Het event vindt plaats in B.1 Amsterdam aan de Johan Huizingalaan 763a in Amsterdam. Mocht je geïnteresseerd zijn om hierbij aanwezig te zijn, dan kun je contact opnemen met Kas Bruinsma (1st Broker & Client Relations van SKEPP). Hij is telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 085 - 877 05 19, je kunt ook een e-mail sturen naar kas@skepp.com. Hieronder vind je het volledige programma van het event.

Uitnodiging Symposium meet-up

Op ons platform berichten we over nieuwe updates omtrent Officekit

Waar we in dit derde blog van de blogserie ‘The road to Officekit’ in zijn gegaan op de features van Officekit en een aankondiging van de ‘Office as a Service Meet-up’, zullen we in het laatste deel van deze blogserie berichten over de meet-up en de opening van de eerste Officekit-locatie. Houd ons platform dus goed in de gaten voor nieuwe updates omtrent het vierde product van SKEPP. Meer weten? Lees dan ook het eerste en het tweede blog van deze blogserie, zodat je op de hoogte bent van al het nieuws omtrent Officekit. We will keep you informed!

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure