Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL)

  • Door Ramon Fraiquin
  • dinsdag 3 november 2020

De coronacrisis heeft grote gevolgen voor veel bedrijven in Nederland. Door de strenge maatregelen hebben veel bedrijven omzet moet inleveren door bijvoorbeeld tijdelijke sluiting of kosten moeten maken voor het treffen van 1,5 meter maatregelen. De overheid heeft daarom tegemoetkoming voor vaste lasten verlengd en beschikbaar gemaakt voor meerdere branches en bedrijven. Benieuwd of jij in aanmerking komt voor de tegemoetkoming vaste lasten? Lees er alles over in deze blog. 


Wat houdt de TVL-regeling in?

De Tegemoetkoming Vaste Lasten is een subsidie voor MKB-ondernemers die door de gevolgen van de coronacrisis een groot deel van hun omzet missen en wel doorlopende vaste lasten hebben moeten betalen. De doorlopende kosten waarvoor je een subsidie kunt aanvragen zijn bijvoorbeeld huur, onderhoud of verzekeringen. De hoogte van deze subsidie is afhankelijk van je omzetverlies en de hoogte van je vaste lasten, hiervan wordt 50% gecompenseerd met een tegemoetkoming.

Voor wie is de Tegemoetkoming Vaste Lasten?

In de vorige periode was de TVL-subsidie beperkt tot een aantal branches. Met de verlenging van de TVL-subsidie kan echter elk MKB-bedrijf TVL aanvragen. Let er wel op dat dit alleen geldt voor het laatste kwartaal van 2020. Bedrijven met minder dan 250 medewerkers kunnen deze subsidie aanvragen mits er sprake is van een omzetverlies van minimaal 30% voor de periode van oktober tot en met december 2020.

De TVL-regeling is voor het vierde kwartaal van 2020 voor elk MKB-bedrijf aan te vragen

Zie jij een dalende omzet vanwege de gevolgen van de coronacrisis? Dan kom je als MKB-bedrijf dus in aanmerking voor de verlenging van de TVL-subsidie. Prettig om bijvoorbeeld te voldoen aan de huur van je kantoorpand! Het huren van een kantoorruimte blijft door de regeling goed mogelijk en zorgt ervoor dat er nog een fysieke plek is waar een vergadering op 1,5 meter kan plaatsvinden. Dit is een goede manier op met elkaar te kunnen blijven communiceren en het bedrijf lopende te houden. Kom jij in aanmerking voor de TVL-regeling?

 De voorwaarden van de TVL-subsidie

Waaraan moet je als bedrijf nou precies voldoen om in aanmerking te komen voor de TVL-regeling? Wij hebben alle voorwaarden voor je op een rijtje gezet. Wel zo makkelijk! Om in aanmerking te komen voor de TVL-regeling dien je:

  • Een MKB-bedrijf of zzp’er zijn. Dit houdt in dat er niet meer dan 250 medewerkers werkzaam zijn binnen het bedrijf.
  • 30% van je omzet moeten inleveren door de gevolgen van de coronacrisis, voor de periode van oktober tot en met december 2020.
  • Een minimaal bedrag van €3.000,- aan vaste lasten hebben over de periode van kwartaal vier 2020.
  • Zijn opgericht vóór 15 maart 2020. 

Kantoor van je dromen: het blijft mogelijk door TVL-regeling

De verlenging van de TVL-regeling is voor veel bedrijven een uitkomst in deze onzekere tijd. Natuurlijk zal deze tegemoetkoming niet voldoen aan alle kosten, maar het zorgt er in de meeste gevallen voor dat bedrijven wel kunnen voldoen aan de huur van het bedrijfspand.Voor veel bedrijven is het hebben van een kantoor cruciaal. Dus heb jij een kantoor op het oog? Dan is het mogelijk om toch je dromen na te jagen, ook in deze onzekere en gekke tijden. Wij hebben de mooiste droomkantoren voor jou op een rijtje gezet.

Creatief kantoor in hartje Rotterdam

Op zoek naar een plek waar jij kan werken in het centrum van Rotterdam? Zoek niet verder, neem een kijkje in het creatieve kantoorgebouw aan de Schiekade 105. Als centrale ligging een must is, is dit het ideale kantoorpand voor jou. De centrale ligging brengt vele voordelen met zich mee! 

Er zijn nog verschillende kantoorruimten verkrijgbaar in dit karakteristieke kantoorpand. Met de huur van een kantoorruimte in dit pand zit je qua locatie al helemaal goed, nu is het aan jou om je nieuwe kantoorruimte naar eigen smaak in te richten! Kies je voor een 1,5 meter kantoor of multifunctionele werkplek met bijvoorbeeld een Meetingbox? Maak zelf de keuze, aan de mogelijkheden zal het niet liggen!

Rotterdam schiekadeÉén van de kantoorruimten creatief ingericht!

 

Het kantoorpand is van alle gemakken en faciliteiten voorzien. Het unieke aan dit kantoorpand is de centrale ligging. Binnen enkele minuten wandel je naar Rotterdam Centraal. Vanaf het grote station kun je alle kanten op. Ook via de rijkswegen zoals de A20 en A13 is het maar een paar minuten rijden naar jouw nieuwe werkplek.

Een centraal gelegen kantoor met uitstekende bereikbaarheid en geweldige looks? Als je het ons vraagt zouden wij het kantoor aan de Schiekade 105 in Rotterdam zo beschrijven. Kom gerust een keer langs voor een kop koffie of neem contact op met een van onze adviseurs. Wij bespreken graag de mogelijkheden die het best bij jou passen!

Karakteristiek kantoorpand in Den Haag

Gaat de voorkeur uit naar een plek waar je goed kan vergaderen? Neem een kijkje bij dit kantoorpand in Den Haag met unieke vergaderruimten. Het pand is gelegen aan de President Kennedylaan 19 en brengt vele verrassingen met zich mee. Lees snel verder over één van onze favorieten in Den Haag. 

In deze onzekere tijd worden meetings meestal verplaatst van vergaderruimte naar online videocalls. Toch is het fijn om tijdens een vergadering bij elkaar te zitten. Ouderwets met het team om de tafel blijft de meeste effectieve manier van communiceren. Door een paar kleine aanpassingen in de manier van samen komen is het nog steeds mogelijk om op een veilige manier te vergaderen. 

Geldt dit ook voor jouw bedrijf? Dan is dit karakteristieke kantoorpand er één voor jou! De vergaderfaciliteiten zijn van hoog niveau. De verschillende vergaderruimten zijn uitstekend voor een vergadering op 1,5 meter afstand. Ideaal om bijvoorbeeld wekelijks met de directie te vergaderen. Zo ben je toch even weg van je thuiswerkplek en zorg je voor een dynamische werkweek.

den haagCreatieve vergaderruimten in het pand aan President Kennedylaan in Den Haag

 

Het kantoorpand is voor zowel openbaar als eigen vervoer uitstekend bereikbaar. Er zijn omliggende parkeerplaatsen beschikbaar en de bushalte bereik je met een korte wandeling van 2 minuten. Wel zo prettig. De ideale plek voor jouw 1,5 meter kantoor of vergaderplek! Bekijk het kantoorpand nog is goed op onze website of bel gerust voor de mogelijkheden. 

Veelbelovend kantoor in Amsterdam

Werken in een modern kantoorpand midden in Amsterdam. Wie wil dat nou niet? Maak je droom waar en ga voor dit bijzondere kantoorpand. De voordelen zullen je niet teleurstellen! Neem een kijkje naar het kantoorpand aan de Diemenstraat 20-200 in Amsterdam. De ligging en algemene ruimten maken dit kantoorpand uniek. 

Op zoek naar een moderne werk- of vergaderplek in de hoofdstad van Nederland? Dit is je kans! Het pand beschikt over alle faciliteiten en extra’s voor het ideale 1,5 meter kantoor. Door de ruime opzet van de vergaderruimten is het in deze aparte tijd goed mogelijk om toch te vergaderen op afstand.

Het kantoorpand ligt op 2 minuten loopafstand van een busstation. Vanaf hier is het enkele minuten rijden met de bus naar Centraal Station. De centrale ligging zorgt ervoor dat het kantoor goed te bereiken is voor jou en je collega’s. Één van de voordelen van het huren van een kantoorruimte in dit moderne kantoorpand. 

diemenstraat amsRuime vergaderruimten, ideaal voor het vergaderen op 1,5 meter afstand

 

Ben je op zoek naar een smaakvol kantoor in het hartje van Amsterdam? Neem een keer een kijkje aan de Diemenstraat 20-200, als is het alleen om even de sfeer te proeven. Plan een rondleiding via de site of neem contact op met een van onze adviseurs. Wij helpen je graag bij het ideale kantoor voor jou!

Kantoor huren in coronatijd?

Het huren van een kantoorruimte in deze onzekere tijd is vaak niet het eerst waar je aan denkt. Toch kan het heel goed in één van de genoemde kantoren. Nu je als elk MKB-bedrijf in aanmerking komt voor de TVL-regeling is de stap naar een nieuwe kantoorruimte kleiner. De Tegemoetkoming Vaste Lasten is ook bedoeld voor je vaste lasten zoal de huur van je kantoorpand. Dit komt dus goed uit als je al op zoek bent naar een kantoorruimte! 

Zolang je de richtlijnen van het RIVM in acht neemt kan je nog steeds een kantoorruimte huren. SKEPP helpt hierin graag en kan uw kantoor voorzien van alle benodigdheden voor een 1,5 meter kantoor. Neemt contact op met een van onze adviseurs of plan een rondleiding bij één van de kantoren! Kom jij in aanmerking voor de TVL-regeling?


Hulp nodig? Wij helpen graag!

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure