Zo doe je dat: persoonlijke kantoorinrichting in een gedeeld kantoor

  • Door Marlin Bos
  • donderdag 23 januari 2020

Een persoonlijke kantoorinrichting is erg belangrijk, maar hoe doe je dat als je een kantoorpand deelt met andere bedrijven? Je kunt niet zomaar nieuw kantoormeubilair aanschaffen of de muren voorzien van een nieuw kleurtje. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om alsnog een persoonlijke kantoorinrichting in een gedeeld kantoor te realiseren. Lees onze 3 tips voor een kantoorinrichting in een gedeeld kantoor die echt iets over jou zegt.


01 persoonlijke kantoorinrichting binnen week locatie

3x een persoonlijke kantoorinrichting in een gedeeld kantoorpand

Gedeelde kantoorpanden zijn ideaal. Je bent zeker van een professionele werkomgeving waar het aan niets ontbreekt, terwijl je niet direct de hoge kosten hebt van een eigen kantoorpand. Een eigen kantoorruimte in een business center is er in uiteenlopende soorten en maten: er zijn eenpersoons werkplekken, kantoorkamers voor een paar mensen of meerdere kantoorkamers geschakeld tot een eigen kantoorruimte voor de grote bedrijven.

Gedeelde kantoorpanden zijn ideaal: je bent zeker van een professionele werkomgeving waar het aan niets ontbreekt.

Er zit wel een nadeel verbonden aan een gedeeld kantoorpand. Je kunt de kantoorinrichting namelijk niet helemaal naar eigen smaak inrichten. Om tóch je eigen draai te geven aan de kantoorinrichting, hebben wij 3 onmisbare tips voor je. Lees dus gauw verder en doe er je voordeel mee! 

Kantoorruimte Jachthavenweg 109 A Met foto's voeg jij gemakkelijk persoonlijkheid toe aan de kantoorinrichting.

1. Ga voor details in de kantoorinrichting

In een gedeeld kantoor kun je meestal geen grote aanpassingen in de kantoorinrichting doorvoeren. Ten eerste zijn er meerdere bedrijven in het kantoorpand met allemaal een eigen idee over de ideale kantoorinrichting. Ten tweede is de kantoorinrichting niet jouw eigendom en mag je daarom geen grote aanpassingen doen. Wij vinden het daarom belangrijk om klein te beginnen met het eigen maken van je werkplek. Begin eens met het personaliseren van de kantoorinrichting door de volgende accessoires op de bureaus te plaatsen:

  • Fotolijstjes om te vullen met persoonlijke items;
  • Planten voor wat extra kleur in de kantoorkamer;
  • Vaasjes en overige accessoires die iets zeggen over jou.

Belangrijk is om klein te beginnen met het eigen maken van je werkplek.

2. Verwerk jouw huisstijl in de kantoorinrichting

Ook al zit je in een gedeeld kantoorpand, dat wil niet zeggen dat jouw bedrijfsimago onzichtbaar moet blijven. Je kunt de identiteit van je onderneming naar voren laten komen door jouw huisstijl door te voeren in de kantoorinrichting. Een huisstijl kan behoorlijk uitgebreid zijn, maar je kunt het ook subtiel terug laten komen in de kantoorinrichting. De volgende subtiele uitingen in jouw huisstijl zorgen gegarandeerd voor een persoonlijke kantoorinrichting:

  • Naambordjes;
  • Screensavers;
  • Koffiemokken; 
  • Schrijfwaren. 

Flexplekken in de kantoorruimte Met een akoestisch scherm creëer je meer privacy en kun jij je werkplek persoonlijker maken.

3. Overleg met de andere bedrijven over jullie kantoorinrichting

Wat jouw situatie ook is, je ontkomt vaak niet aan overleg met andere huurders als je grote aanpassingen in de kantoorinrichting wilt doen. Ook met een eigen kantoorpand doe je er goed aan om te overleggen met collega’s als je de kantoorinrichting wilt upgraden. In een gedeeld kantoorpand is met een beetje overleg best het een en ander mogelijk. Stel eens voor om een werkgroep met werknemers van verschillende bedrijven op te starten om te overleggen over de kantoorinrichting. Zo heeft iedereen invloed op de kantoorinrichting en is niemand ontevreden door een aanpassing in de kantoorruimte.

Wat jouw situatie ook is, je ontkomt vaak niet aan overleg met andere huurders.

Zo simpel is een persoonlijke kantoorinrichting in een gedeeld kantoor

Een gedeeld kantoor hoeft helemaal geen probleem te zijn als het aankomt op de kantoorinrichting. Door kleine aanpassingen te doen, heb je binnen een mum van tijd een persoonlijke kantoorinrichting. Als je het groter wilt aanpakken, is er met goed overleg vaak veel mogelijk. Of je nu klein of groot denkt, Officeplanner heeft altijd de juiste artikelen voor jouw persoonlijke kantoorinrichting.

05 designinrichtingspakket basis wensen eisen

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure