Waarom 24/7 toegankelijkheid van je kantoorruimte past bij deze tijd

  • Door Madée Reinerink
  • maandag 2 maart 2020

Een kantoorruimte die 24/7 toegankelijk is, beschikken jouw werknemers al over deze mogelijkheid? We leven in een 24/7 maatschappij, waarbij iedereen overal en altijd bereikbaar is. Niet gek dat een kantoorruimte tegenwoordig dan ook 24/7 toegankelijk is. Echter, wat zijn hiervan de pluspunten en zijn eventuele valkuilen? Je leest het in dit blog! 


De voordelen van 24/7 toegankelijkheid 

Wij zien vele voordelen aan een kantoorruimte die 24/7 toegankelijkheid is. Zo kun je als bedrijf inspelen op de veranderende werkomgeving, de 24-uurs economie en is een 9 tot 5 werkdag allang niet meer van deze tijd. Alle belangrijke voordelen van een kantoorruimte die 24/7 toegankelijk is, hebben we hieronder voor je opgesomd.

Entree 4Hoe prettig is het dat je met 24/7 toegankelijkheid je je eigen werktijden kunt bepalen?

✅ Veranderende werkomgeving 

De werknemer is namelijk het belangrijkste kapitaal binnen de organisatie. Daarom is tegenwoordig de werkomgeving meer dan alleen een kantoorruimte. Werknemers stellen eisen en hebben bepaalde verwachtingen. De medewerker moet centraal worden gesteld. Zodat er binnen de organisatie ruimte en vrijheid is om te kunnen bepalen hoe, waar en wanneer hij werkt. Dit kan alleen als een organisatie hierop ingericht is. Een belangrijke factor hierin is 24/7 toegankelijkheid van de kantoorruimte. 

Met een kantoorruimte die 24/7 toegankelijk is, kun je meegaan in de 24-uurs economie. 

✅ Een 24-uurs economie 

Door het internet kan iedereen 24 uur per dag online winkelen. Bedrijven die direct of persoonlijk contact hebben met de klant zijn niet dag en nacht beschikbaar. Toch is er wel een duidelijke verschuiving te zien van een langere bereikbaarheid. Deze langere bereikbaarheid is gerealiseerd door middel van bijvoorbeeld telefonische hulplijnen. Met een kantoorruimte die 24/7 toegankelijk is, kun je meegaan met deze langere bereikbaarheid. Dat zonder dat één specifiek iemand het kantoor dagelijks hoeft te openen en af te sluiten. 

✅ Traditionele werkdag is verleden tijd 

De traditionele werkdag is niet meer denkbaar. Tegenwoordig werken werknemers niet meer stipt van 9 tot 5 uur, maar kiezen ze voor flexibele werktijden. Dit komt niet alleen doordat klanten vaker buiten werktijd zaken doen, maar werknemers hebben ook behoefte aan een flexibele kantoorinrichting. Eén uur later beginnen om zo de spits te vermijden en dan een uur langer door moet kunnen toch? Dat kan met een kantoorruimte die 24/7 toegankelijk is. 

Kantoorruimte Berkenlaan 8 MachelenWerknemers hebben behoefte aan meer flexibiliteit. 

Aan flexibele werktijden zitten ook zowel voor- als nadelen verbonden. Zo stijgt de werknemerstevredenheid, kun je ruimere openingstijden hanteren en inspelen op werkzaamheden. Hier staat echter wel tegenover dat flexibele werktijden lastig te controleren zijn, lagere productiviteit en het lastiger is om samen te werken. Alles over flexibele werktijden lees je in de blog: 


Flexibele werktijden: de voor- en nadelen

✅ Verhoging van de productiviteit 

Het kan zijn dat je werknemers productiever zijn buiten de traditionele werkdag om. Als werkgever profiteer je met 24/7 toegankelijkheid van de kantoorruimte van een betere productiviteit van je werknemers. De mogelijkheid ligt namelijk bij de werknemers wanneer zij aan het werk gaan. Hier zit wel het nadeel aan verbonden dat het aantal gemaakte uren lastiger te checken is voor jou als werkgever. Echter zijn daar wel genoeg mogelijkheden voor om dit op te lossen. 

Stadsplateau 7 WTC Utrecht 5Als werkgever profiteer je met 24/7 toegankelijkheid van de kantoorruimte van een betere productiviteit van je werknemers.

Eventuele valkuilen

Je hebt net alle voordelen van een 24/7 toegankelijke kantoorruimte gelezen. Ben jij nog benieuwd naar de eventuele valkuilen? Dan hebben wij die hieronder voor je opgesomd! Zo kan het afstemmen van de gezinsactiviteiten lastiger worden, inbreuk op het biologische ritme en krijgen kleine ondernemingen het moeilijker. Echter, denken wij dat de valkuilen deze met afspraken en goede communicatie opgelost kunnen worden. 

❎Gezinsactiviteiten afstemmen

24/7 toegankelijkheid van de kantoorruimte kan uitkomst bieden voor de coördinatie van de gezinsactiviteiten. Zo kun je eventuele afspraken beter afstemmen met je partner of is een oppas niet meer nodig. Echter kan het ook problemen veroorzaken. Want, het kan namelijk ook impact hebben op sociale contacten. Dit is echter geheel afhankelijk wat jij als werkgever eist van je werknemers. Moet er ‘s weekends gewerkt worden? Dan kan het zijn dat je vindt dat dit impact heeft op je vrije tijd. 

❎ Inbreuk op het biologische ritme

Nachtwerk bestaat natuurlijk al langer, maar als dit wordt ingevoerd op grote schaal kan dit problemen opleveren. Fysiek en mentaal kan niet iedereen het opbrengen om ‘s nachts te werken. Nu hoeft dit natuurlijk niet meteen nachtwerk te zijn, maar de drempel dat dit realiseerbaar wordt is met een 24/7 toegankelijkheid wel lager.

Papendorpseweg 95 080624/7 toegankelijkheid kan inbreuk hebben op je biologische ritme. 

❎Lastiger voor kleine ondernemingen 

Vooral kleine ondernemingen met een klein kantoor moeten vrezen voor hun eigen privéleven met het concurreren tegen grote bedrijven. Grote bedrijven hebben meer personeel, dat gemakkelijker in te zetten is op avonden en in het weekend. Als een eenmanszaak hier tegen wil concurreren betekent dat één persoon de dag-, avond- en weekenddienst zelf moet draaien. Dit is natuurlijk niet realiseerbaar. Vandaar dat het voor kleine ondernemers lastiger wordt om het op te nemen tegenover de grote bedrijven.   

Vooral kleine ondernemingen moeten vrezen voor hun eigen privéleven.

Maak je eigen kantoorruimte 24/7 toegankelijk!

Het is ook mogelijk om je eigen kantoorruimte 24/7 toegankelijk te maken. Nu vraag jij je zeker af, maar hoe? Met bijvoorbeeld de smart lock cilinder uit de SKEPP Webshop. Met een digitaal cilinderslot krijg je via bluetooth toegang tot de kantoorruimte met slechts je telefoon. Niks geen gedoe meer met verloren sleutels en bezoekjes van de slotenmaker zijn verleden tijd. Wat wil je nog meer? 


Smart lock cilinder

Officekit slimme sloten5Je kantoorruimte ontgrendel je gemakkelijk met een smart lock!

Kies voor een kantoorruimte met 24/7 toegankelijkheid

Nu jij weet wat de voordelen zijn van een kantoorruimte met 24/7 toegankelijkheid kan de zoektocht beginnen. Ben jij op zoek naar een kantoorruimte die al turn-key is opgeleverd met 24/7 toegang of wil je graag advies? Aarzel dan niet en neem contact op met SKEPP. Onze vastgoedconsultants verzorgen je van gratis en geheel vrijblijvend advies. Zodat jij dé kantoorruimte vind met 24/7 toegankelijkheid die aan al jouw wensen en eisen voldoet!  


Neem contact op!

Kantoorinrichting met Officeplanner

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorinrichting of zoek je enkel wat meubilair voor je kantoor? Ga dan voor Officeplanner! Je richt zelf virtueel je droomkantoor in of vraagt een persoonlijk inrichtingsvoorstel aan door onze Personal Designer. Daarnaast kun je ook direct meubilair bestellen in de webshop. Meer weten over de mogelijkheden van Officeplanner? Download dan gratis de brochure, lees meer over de ongekende flexibiliteit van Officeplanner en wie weet heb jij binnen no-time jouw droominrichting!

Download brochure